Specifik fråga om reservantagning

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2011 års hösttermin.
Finapa
Inlägg: 53
Blev medlem: 26 jul 2011, 19:28

Specifik fråga om reservantagning

Inlägg av Finapa »

Så här ser min prioriteringslista ut ungefär vid första urvalet. Jag är i HP-gruppen.

Örebro (reserv 26)
Lund (reserv 9)
Linköping (reserv 31)

Jag vill helst läsa på Örebro eller Linköping. Hur stor är chansen att bli antagen till vilketdera? Hur stor är chansen att bli antagen till Lund vid nästa urval förresten? Jag är rädd att bli antagen dit för då strycks ju Linköping bort...

Jag ser att senast (VT11) kallades reserv 30 till Linköping (2188 sökande) men HT10 kallades reserv 13 (3730 sökande), och HT09 kallades reserv 29 (3208 sökande). Till HT11 finns det 3262 sökande i denna behörighetsgrupp. Det kanske kan ge en fingervisning på vilken reserv som kommer kallas?
Senast redigerad av Finapa den 26 jul 2011, 23:00, redigerad totalt 3 gång.
Kakmonstret
Inlägg: 20
Blev medlem: 16 jan 2011, 21:28

Re: Specifik fråga om reservantagning

Inlägg av Kakmonstret »

Hej. Jag vet inget om antagningen, men är intresserad av att veta var jag kan läsa statistiken du presenterade. Är det på VHS? Står nämligen också på reservplats till Linköping, men i BI.
Finapa
Inlägg: 53
Blev medlem: 26 jul 2011, 19:28

Re: Specifik fråga om reservantagning

Inlägg av Finapa »

Kakmonstret skrev:Hej. Jag vet inget om antagningen, men är intresserad av att veta var jag kan läsa statistiken du presenterade. Är det på VHS? Står nämligen också på reservplats till Linköping, men i BI.
Allt står här http://läkarstudent.se/antagning.html

Statistiken för reservantaning gäller för andra urvalet så det finns en chans att man rasar ned lite i listan och kommer in.
Senast redigerad av Finapa den 26 jul 2011, 21:49, redigerad totalt 1 gånger.
Gäst

Re: Specifik fråga om reservantagning

Inlägg av Gäst »

Vad har du för HP-resultat? Lite nyfiken bara.
Finapa
Inlägg: 53
Blev medlem: 26 jul 2011, 19:28

Re: Specifik fråga om reservantagning

Inlägg av Finapa »

Gäst skrev:Vad har du för HP-resultat? Lite nyfiken bara.
1.8, men min fråga är då: finns det stor chans att bli antagen till Lund vid nästa urval? För då bör jag välja bort det till förmån för Linköping.
Gäst

Re: Specifik fråga om reservantagning

Inlägg av Gäst »

Finapa skrev: 1.8, men min fråga är då: finns det stor chans att bli antagen till Lund vid nästa urval? För då bör jag välja bort det till förmån för Linköping.
Det finns nog en stor chans till det, ja.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Specifik fråga om reservantagning

Inlägg av Nils »

Oddsen är inte de bästa för antagning i Linköping.
De ser troligen bättre ut i Örebro.

Jag skulle gissa antagning i Lund följt av antagning i Örebro (men med kännbar felmarginal).
Finapa
Inlägg: 53
Blev medlem: 26 jul 2011, 19:28

Re: Specifik fråga om reservantagning

Inlägg av Finapa »

Nils skrev: Jag skulle gissa antagning i Lund följt av antagning i Örebro (men med kännbar felmarginal).
Tror du det blir antagning i Lund vid andra urvalet eller bara reservantagning? Jag hoppas det blir reservantagning för jag vill verkligen ha kvar Linköping. Örebro och Linköping ligger ju så himla mkt närmare Stockholm, då har man det bekvämt när man kan pendla hem på helgerna och loven.
cortege
Inlägg: 43
Blev medlem: 04 apr 2011, 14:49

Re: Specifik fråga om reservantagning

Inlägg av cortege »

Finapa skrev:Tror du det blir antagning i Lund vid andra urvalet eller bara reservantagning? Jag hoppas det blir reservantagning för jag vill verkligen ha kvar Linköping. Örebro och Linköping ligger ju så himla mkt närmare Stockholm, då har man det bekvämt när man kan pendla hem på helgerna och loven.
Varför skulle du vilja pendla hem på helgerna?
Livet går vidare.
dina

Re: Specifik fråga om reservantagning

Inlägg av dina »

cortege skrev: Varför skulle du vilja pendla hem på helgerna?

familj och vänner?????
Låst