Cookies

Europeiska unionen och Sveriges riksdag kräver att alla hemsidor informerar läsare om cookies. Denna sajt använder cookies för Google Analytics, för att spara döljande av notiser och annonser och för andra funktioner. Ifall din webbläsare är inställd på att acceptera cookies tolkas det som samtycke.

[ dölj detta och visa notiser i menyn nedanför vid nya händelser ]

Forum

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

Vilka kom in?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2011 års hösttermin.

04 aug 2011, 15:05

Delagardi skrev:Nu närmar sig andra urvalet med stormsteg! Blott fyra dagar kvar nu :oj:

Hur känner sig alla med reservplats? Säkra, ovissa, nervösa?

Sitter på min pall, nr.16 i kön till pärleporten läkarutbildning i Linköping. Försöker att inte tänka på det så mycket eftersom jag inte kan påverka, men det är spännande och nervöst. Kommer efter i bostadssöket i och med avsaknaden av antagningbesked, känns inte bra.
Kakmonstret

04 aug 2011, 15:14

Kakmonstret skrev:
Delagardi skrev:Nu närmar sig andra urvalet med stormsteg! Blott fyra dagar kvar nu :oj:

Sitter på min pall, nr.16 i kön till pärleporten läkarutbildning i Linköping. Försöker att inte tänka på det så mycket eftersom jag inte kan påverka, men det är spännande och nervöst. Kommer efter i bostadssöket i och med avsaknaden av antagningbesked, känns inte bra.

Vilken kvot? :-) lycka till !
Gäst

04 aug 2011, 17:59

Kakmonstret skrev:

Nr. 15, jag kommer att tacka nej till min plats nr. 4 :)
Delagardi
Läkarstudent

04 aug 2011, 21:13

Jag sitter på reservplats 4 i Lund och Göteborg, 3 i Linköping och Umeå. Samtliga i BII-kvoten. Sitter och håller tummarna för Lund (eller iaf. att jag kommer in någonstans)!
Gurb

04 aug 2011, 23:00

Gurb skrev:Jag sitter på reservplats 4 i Lund och Göteborg, 3 i Linköping och Umeå. Samtliga i BII-kvoten. Sitter och håller tummarna för Lund (eller iaf. att jag kommer in någonstans)!

Du kommer högst troligt in på alla i slutändan (d v s det lärosäte du vill) - glöm nämligen inte att de siffror som du ser här på hemsidan rör skillnaden mellan Urval 2 och terminsstart, hur reservplatserna rör sig finns inte angivet, men antagligen rör sig de en del också :)
Delagardi
Läkarstudent

05 aug 2011, 08:27

Kakmonstret skrev:
Delagardi skrev:Hur känner sig alla med reservplats? Säkra, ovissa, nervösa?

Nr. 15, jag kommer att tacka nej till min plats nr. 4 :)[/quote]

Trevligt :D får jag fråga vad du hade för jämförelsetal?

BI heter kvoten, gymnasiebetyg utan komplettering.
Kakmonstret

05 aug 2011, 09:49

Jag står i HP-kvoten insåg jag nu :huh:
Delagardi
Läkarstudent

05 aug 2011, 10:21

Delagardi skrev:Jag står i HP-kvoten insåg jag nu :huh:

Attans! :tunga:
Kakmonstret

08 aug 2011, 08:50

Nu är det nära! :O
Delagardi
Läkarstudent

08 aug 2011, 09:11

Delagardi skrev:Nu är det nära! :O

Taskigt att de har angett både 8:onde och 9:onde augusti för antagningsbesked 2, kan ju inte sitta här och uppdatera i 28h till...

...eller kan vi? :lurig:
Kakmonstret