Vilka kom in?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2011 års hösttermin.
soso
Inlägg: 27
Blev medlem: 14 jul 2011, 12:39

Re: Vilka kom in?

Inlägg av soso »

Verkar som vi är några stycken här som kommit in i Örebro, kul! :glad:
forsman
Inlägg: 9
Blev medlem: 25 jun 2011, 18:04

Re: Vilka kom in?

Inlägg av forsman »

Tänkte bara säga lite snabbt att en facebookgrupp är skapad kallad Läkarprogrammet Örebro HT 2011! skicka en förfrågan så slänger jag in er :P
Gäst

Re: Vilka kom in?

Inlägg av Gäst »

Jag har kommit in i Örebro med BI 22,3 (1,2 i HP), står utöver det på 3e reserv i Umeå och vet ej riktigt vilka mina chanser att komma in där är.. men antar att de är relativt goda iallafall? Har hur som helst, får se vart man hamnar! Har inte riktigt bestämt mig vad jag vill ännu trots att jag hade Umeå högre rankat än Örebro...
Loopholes
Inlägg: 5
Blev medlem: 15 jan 2011, 16:59

Re: Vilka kom in?

Inlägg av Loopholes »

och såklart råkade jag bli "gäst" i det jag nyss skickade.. här är jag iallafall :P
Delagardi
Inlägg: 45
Blev medlem: 08 jul 2011, 13:07

Re: Vilka kom in?

Inlägg av Delagardi »

Loopholes: Som tredje reserv är du garanterad intag i Umeå, de senaste åren har reserv nr 17 och mer tagit sig in (i första urvalet till andra), så du kan andas ut om du vill plugga i Umeå :)
Loopholes
Inlägg: 5
Blev medlem: 15 jan 2011, 16:59

Re: Vilka kom in?

Inlägg av Loopholes »

Delagardi skrev:Loopholes: Som tredje reserv är du garanterad intag i Umeå, de senaste åren har reserv nr 17 och mer tagit sig in (i första urvalet till andra), så du kan andas ut om du vill plugga i Umeå :)
Jaså, är det så säkert? :O Här har man inte koll alls :P Hur ser det ut med reservplats 24 i Linköping då, skulle man ha en chans där också eller??
margarintre
Inlägg: 5
Blev medlem: 16 jul 2011, 12:32

Re: Vilka kom in?

Inlägg av margarintre »

Antagen i Göteborg (förstahandsval) på 22,5 + HP 1,4! Galet sugen men samtidigt fruktansvärt osäker på hur jag vill göra i höst.. Finns det någon med erfarenhet av hur det är att plugga medicin direkt hösten efter att man slutat gymnasiet? De universitetslärare jag pratat med säger att man i regel är en bättre student om man tar ett år av? Naturligtvis förstår jag att det är högst individuellt, dessutom gäller det sannolikt inte i lika stor utsträckning för läkarstudenter. However, hur stor är chansen att mina meriter räcker för att komma in HT12, i Göteborg/Lund/Uppsala/Stockholm? Av vad jag har hört är konkurrensen något lättare i år (nästa år?) och enligt mångas postade siffror finns det chans att man blir antagen trots att man missat en kurs på gymnasiet? Jag har förstått att det är ganska ovanligt för höstterminernas antagning och undrar om någon kan spå att det gäller även nästa höst? I våras hade jag inga planer på att börja studera utan sökte mest för att se om jag räckte till, i värsta fall var det ju bara att tacka nej och göra nästa reserv desto gladare :glad: Nu är jag farligt sugen men jäkligt rörig i huvudet!

Vågar jag hoppas att jag blir antagen till Göteborg nästa höst utan att skriva upp HP om jag tackar nej till min plats i år?

För övrigt grymt forum, hittade hit igår och läser med spänning och glädje det som skrivs fram till det att jag :party:
DrMeister
Inlägg: 13
Blev medlem: 13 maj 2011, 09:16

Re: Vilka kom in?

Inlägg av DrMeister »

JAG KOM IN PÅ KIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :smart: :tummarupp:
Hakke
Inlägg: 2
Blev medlem: 14 jul 2011, 11:28

Re: Vilka kom in?

Inlägg av Hakke »

DrMeister skrev:JAG KOM IN PÅ KIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :smart: :tummarupp:

Då syns vi där! :D Jag kommer nog vara yngst med mina 19 år (-92a) :pinsamt:
just nu

Re: Vilka kom in?

Inlägg av just nu »

margarintre skrev:Antagen i Göteborg (förstahandsval) på 22,5 + HP 1,4! Galet sugen men samtidigt fruktansvärt osäker på hur jag vill göra i höst.. Finns det någon med erfarenhet av hur det är att plugga medicin direkt hösten efter att man slutat gymnasiet? De universitetslärare jag pratat med säger att man i regel är en bättre student om man tar ett år av? Naturligtvis förstår jag att det är högst individuellt, dessutom gäller det sannolikt inte i lika stor utsträckning för läkarstudenter. However, hur stor är chansen att mina meriter räcker för att komma in HT12, i Göteborg/Lund/Uppsala/Stockholm? Av vad jag har hört är konkurrensen något lättare i år (nästa år?) och enligt mångas postade siffror finns det chans att man blir antagen trots att man missat en kurs på gymnasiet? Jag har förstått att det är ganska ovanligt för höstterminernas antagning och undrar om någon kan spå att det gäller även nästa höst? I våras hade jag inga planer på att börja studera utan sökte mest för att se om jag räckte till, i värsta fall var det ju bara att tacka nej och göra nästa reserv desto gladare :glad: Nu är jag farligt sugen men jäkligt rörig i huvudet!

Vågar jag hoppas att jag blir antagen till Göteborg nästa höst utan att skriva upp HP om jag tackar nej till min plats i år?

För övrigt grymt forum, hittade hit igår och läser med spänning och glädje det som skrivs fram till det att jag :party:
Mitt råd till dig: ta din plats, gå klart T1 och ta ett studieuppehåll efter T1 om du vill det då. Mycket säkrare att ha en plats att återvända till...
Låst