Reserv

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2011 års hösttermin.
Kakmonstret
Inlägg: 20
Blev medlem: 16 jan 2011, 21:28

Reserv

Inlägg av Kakmonstret »

Hej! Då har det första antagningsbeskedet fallit. Hamnade på reservplats 72 på KI, 51 på LU, och 16 på LiU i BI. Jag undrar självklart om mina chanser för reservantagningarna, rimligt att jag kommer in? Jag ser under fliken "antagning" på denna underbara sida att LiU tog in 22 reserver HT10, men att dessa hade 22,5 vilket inte är fallet för mig då jag har 22,3. :neutral:

Skulle vara intressant att se antagningsgränserna för respektive lärosäte. När och var brukar dessa publiceras? :glad:

Tack på förhand!
karin

Re: Reserv

Inlägg av karin »

Hej!

Har en liknande fråga. Är antagen i Umeå, men vill absolut helst in i Uppsala. Har där reservplats 2 i BGII (12 platser). Väldigt, väldigt tacksam för en gissning? :glad:
mhm

Re: Reserv

Inlägg av mhm »

Chanserna ser mycket goda ut för dig att bli antagen i Uppsala.
Lycka till!
soso
Inlägg: 27
Blev medlem: 14 jul 2011, 12:39

Re: Reserv

Inlägg av soso »

Hej!

har reservplats 12 i BI i KI och reserv 9 i uppsala

hur ser chanserna ut till nästa urval??
karin

Re: Reserv

Inlägg av karin »

mhm: Tack! Jag hoppas.

Men - är det verkligen rimligt att 2/12 (dvs nästan var femte) skulle hoppa av/komma in på nåt bättre? Hur många "strösöker" i gruppen kompletterade betyg, egentligen? Jag fattar inte riktigt var rörelsen bland reservplaceringarna mellan urval 1 och 2 skulle komma ifrån.
Undrar

Re: Fråga till Nils

Inlägg av Undrar »

Hej Nils, söker en kvalificerad gysnning om antal reserver som kommer in under BI i KI och Uppsala.
Tack på förhand!
soso
Inlägg: 27
Blev medlem: 14 jul 2011, 12:39

Re: Fråga till Nils

Inlägg av soso »

Undrar skrev:Hej Nils, söker en kvalificerad gysnning om antal reserver som kommer in under BI i KI och Uppsala.
Tack på förhand!


UNDRAR EXAKT SAMMA SAK!! vilken reservplats har du "undrar"??
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Fråga till Nils

Inlägg av Nils »

Undrar skrev:Hej Nils, söker en kvalificerad gysnning om antal reserver som kommer in under BI i KI och Uppsala.
Tack på förhand!
Mitt enteriska nervsystem säger #8 vid Karolinska Institutet och #15 vid Uppsala Universitet, sett till endast reservantagningen efter urval 2.

(Sagda ENS förutsägelser kan dock vara närmare att likna vid att spå i inälvor än vid vetenskaplig exakthet...)
Låst