Cookies

Europeiska unionen och Sveriges riksdag kräver att alla hemsidor informerar läsare om cookies. Denna sajt använder cookies för Google Analytics, för att spara döljande av notiser och annonser och för andra funktioner. Ifall din webbläsare är inställd på att acceptera cookies tolkas det som samtycke.

[ dölj detta och visa notiser i menyn nedanför vid nya händelser ]

Forum

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

Vilken chans ger reservplaceringarna?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2011 års vårtermin.

12 jan 2011, 10:57

Innebär detta att hela överintaget har kompenserats med avhopp? Eller har överintaget spridits ut på alla kvoter så att exempelvis 2 stycken måste hoppa av HP kvoten innan de kallar reserver i den kvoten? Vilket i sin tur kommer att medföra att 2 stycken måste tacka nej till sin plats i exempelvis BG1 kvoten innan de kallar in en reserv för den tredje som hoppar av?

mvh

Det vet jag tyvärr inte.
Orac
Läkarstudent

12 jan 2011, 11:24

Woho!
Har nu fått besked om antagning på min reservplats i Linköping, så om någon längtar efter en plats i Örebro blir det nu en ledig:)
hde123
Blivande läkarstudent

12 jan 2011, 15:02

Ah, vad jobbigt det är att vänta! Nån som hört nåt från Uppsala än?
jagheterlinnea
Blivande läkarstudent

12 jan 2011, 18:05

Fick idag besked om att jag har kommit in i Lund i kvot BG1 så den reservkön har börjat att röra sig (va reserv 1)

håller tummarna för er andra! ses i Lund
quie

12 jan 2011, 22:54

[quote="jagheterlinnea"]Ah, vad jobbigt det är att vänta! Nån som hört nåt från Uppsala än?[/quote]

Blev uppringd av Uppsala idag (var reserv 6 i BG1).
Guest

12 jan 2011, 23:05

Någon som har koll på hur det ser ut i B2-kvoterna på KI/GBG/Uppsala? Någon som fått ett reservsamtal eller vet att de kommer tacka nej? :)
ginuwine

13 jan 2011, 12:08

Någon som blivit uppringd av Göteborg? :O eller som vet hur det ser ut på B1 samt B1/HP kvoten?
Användarvisningsbild
Gellie
Läkarstudent

13 jan 2011, 21:44

Jag var 3:e-reserv i HP-kvoten i Uppsala och tackade ja till min plats idag. Hoppas det hjälper någon! :ja:
emme

13 jan 2011, 22:00

emme skrev:Jag var 3:e-reserv i HP-kvoten i Uppsala och tackade ja till min plats idag. Hoppas det hjälper någon! :ja:

Grattis till dig :party: :tummarupp: :visslar:
DrAmirando

14 jan 2011, 13:39

pratade just med Uppsala, nr 4 i hp-kvoten skall ringas in nu
loaloa