Vilken chans ger reservplaceringarna?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2011 års vårtermin.
Saraelvira
Inlägg: 1
Blev medlem: 09 dec 2010, 11:40

Re: Vilken chans ger reservplaceringarna?

Inlägg av Saraelvira »

Jag har också 1,8 och blev reserv 108 i Göteborg, där jag helst velat komma in... Är reserv 14 i Örebro, så där kanske det finns lite hopp. Är jag den 1,8 i landet som haft mest otur i lottningen i Göteborg eller hur stor är horden tror ni? :olycklig:
Mer
Inlägg: 1
Blev medlem: 09 dec 2010, 11:54

Re: Vilken chans ger reservplaceringarna?

Inlägg av Mer »

Jag har reservplats 5 i Umeå, HP-kvoten. Försöker hitta någon slags indikation på hur det har sett ut tidigare antagningsomgångar men inte lyckats. Någon som vet? Hur stor är chansen att jag kommer in? Nagelbitandet fortsätter.
pokereve
Inlägg: 19
Blev medlem: 13 jul 2010, 16:15

Re: Vilken chans ger reservplaceringarna?

Inlägg av pokereve »

Saraelvira skrev:Jag har också 1,8 och blev reserv 108 i Göteborg, där jag helst velat komma in... Är reserv 14 i Örebro, så där kanske det finns lite hopp. Är jag den 1,8 i landet som haft mest otur i lottningen i Göteborg eller hur stor är horden tror ni? :olycklig:
Jag har plats 100 i GBG där jag så gärna ville komma in, hade tänkt läsa tandläkare parallellt en termin med läkare ( läst 1 termin på TDL) iom att jag inte bestämt mig vad jag vill bli än.

Hamnade på plats 7 i Lund och 9 i umeå och 12 i örebro. Borde komma in i Lund iaf eller?
Om jag kommer in i Lund, finns det chans att byta till GBG tror ni?

Mvh
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Vilken chans ger reservplaceringarna?

Inlägg av Nils »

arne skrev:Jag tar det här i samma veva. Hur är statistiken på sidan uppbygd (rent reservplatsmässigt)? Efter första eller andra urvalet?
Och rent konkret; hur stor lär chansen vara att bli antagen via PIL om man efter urval ett har säg; #8 på reservlistan?
Reservplats-statistiken syftar på placeringen EFTER URVAL TVÅ.
(Jag har försökt få tag på motsvarande information för reservplatsförändringar mellan urval 1 och 2 men tyvärr inte lyckats med det - VHS ville ha stora pengar i utbyte.)

Med reservplats 8 i PIL, urval 1 så bör man ha goda chanser enligt förra vårterminens statistik. :)
(ingen garanti dock)
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Vilken chans ger reservplaceringarna?

Inlägg av Nils »

jaadu skrev:Vilken bra fråga, jag undrar exakt samma sak. Är reserv 44 i HP-kvoten till LU och 10 till GU. Vad är mina chanser tror ni? Och sen det där med statistiken här på läkarstuden.se...om jag förstått rätt hade sista reserv i Lund VT10 1.7 och hade en reservplacering på 31 efter ANDRA urvalet? Men det låter ju för bra för att vara sant? Är supertacksam för svar verkligen, kan inte tänka på något annat nu...såklart..
Du har rätt så goda chanser, jag skulle gissa GU-antagning i urval 2 och antagligen LU-antagning i reservurvalet (men vi får först vänta och se vilken placering du får i urval 2 innan det går att börja prata om sannolikheter för reservurvalet).
:)
Donyc
Inlägg: 9
Blev medlem: 09 dec 2010, 15:38

Re: Vilken chans ger reservplaceringarna?

Inlägg av Donyc »

Empezar verkar ha fått fram hur mycket reservplaceringarna rörde sig mellan urval 1 och 2 förra året:
http://hpguiden.se/Forums/viewtopic/t=8057.html
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Vilken chans ger reservplaceringarna?

Inlägg av Nils »

icequeen skrev:Hej! Jag fick veta idag att jag blivit antagen till LiU :glad: Det jag undrar är vilka chanser jag har att komma in på de högre prioriterade valen. I hp-kvoten är jag reserv 22 till KI, 20 till GU och 22 till UU. Till LU är jag reserv 90. Vad ger det för chanser (tror ni)? I statistiken ser man ju bara vilka reserver efter urval 2 som blir antagna (eller har jag missat något?).
Min bedömning: hyfsad chans vid KI, god chans vid GU och nästan lika god chans vid UU. :)
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Vilken chans ger reservplaceringarna?

Inlägg av Nils »

adamsthlm skrev:Så efter antagningsbesked 1 åar jag antagen till Umeå men har detta till KI:

Chans att komma in?
Mycket, mycket liten chans för antagning till KI denna termin...
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Vilken chans ger reservplaceringarna?

Inlägg av Nils »

hejhejhej skrev:Vad tror ni om reservplats 39 i Lund?
I vilken kvot?
adamsthlm
Inlägg: 27
Blev medlem: 19 jul 2010, 19:52

Re: Vilken chans ger reservplaceringarna?

Inlägg av adamsthlm »

adamsthlm skrev:Så efter antagningsbesked 1 åar jag antagen till Umeå men har detta till KI:

BI - reserv 397
HP - reserv 90
PIL - reserv 48

Chans att komma in?
Någon som har en tanke? :glad: glad för alla tankar ^^
Låst