Vilken chans ger reservplaceringarna?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2011 års vårtermin.
jagheterlinnea
Inlägg: 6
Blev medlem: 09 dec 2010, 23:41

Re: Vilken chans ger reservplaceringarna?

Inlägg av jagheterlinnea »

26e reserv i Uppsala i HP-kvoten. Jag pluggar redan här men är antagen till Lund. Dags att packa eller ha lite is i magen?
Elisabet123
Inlägg: 7
Blev medlem: 19 nov 2010, 15:16

Re: Vilken chans ger reservplaceringarna?

Inlägg av Elisabet123 »

Hejsan!
Min kompis blev 4:e reserv i Örebro!!
Hur stor chans tror ni det är att hon tar sig in då?
MVH/Elisabet :D
Elisabet123
Inlägg: 7
Blev medlem: 19 nov 2010, 15:16

Re: Vilken chans ger reservplaceringarna?

Inlägg av Elisabet123 »

Att tillägga är att hon är 4:e reserv på okomplettrade gymnasiebetyg :)
Tennsoldat8Eldvakt
Inlägg: 23
Blev medlem: 04 dec 2010, 01:03

Re: Vilken chans ger reservplaceringarna?

Inlägg av Tennsoldat8Eldvakt »

@jagheterlinnea 26:e reserv ger en relativt bra chans att komma in som reserv, troligen borde du få plats ~10-15 nånstanns efter urval 2, men sedan får du ju vänta ett tag tills universitetet betat sig neråt i listan till din plats. Lite klurig situation, du BORDE komma in men det finns inga garantier och om man ska flytta tvärs över landet är det inte så kul att bli antagen efter terminsstarten. Kan bli rejält stressigt. (och i Lund är det ju därtill lagom kul att hitta en bra bostad, fast iofs får man förtur om man kommer från utanför Skåne, önskar jag hade.... *host*.

@Elisabet123 hon har alla möjligheter att bli antagen redan i urval 2, så du kan gratulera henne redan nu för en bra placering (:
/Simon
pokereve
Inlägg: 19
Blev medlem: 13 jul 2010, 16:15

Re: Vilken chans ger reservplaceringarna?

Inlägg av pokereve »

jagheterlinnea skrev:26e reserv i Uppsala i HP-kvoten. Jag pluggar redan här men är antagen till Lund. Dags att packa eller ha lite is i magen?
Sist så var jag reserv 34 från urval 1, halkade ner till 14´e plats i urval 2 och slutade till sist på 4 plats. Så det finns en chans.
icequeen
Inlägg: 15
Blev medlem: 11 maj 2010, 14:58

Re: Vilken chans ger reservplaceringarna?

Inlägg av icequeen »

Nils skrev: Min bedömning: hyfsad chans vid KI, god chans vid GU och nästan lika god chans vid UU. :)
Tack för svar :tummarupp:
mariaandersson
Inlägg: 3
Blev medlem: 09 dec 2010, 10:06

Re: Vilken chans ger reservplaceringarna?

Inlägg av mariaandersson »

Ni som funderar på PIL – jag är antagen där men hoppas stenhårt på min HP-reservplats (#5 i Uppsala), så kommer jag in där kan ni flytta upp er själva ett snäpp ;)
Vaskeblad
Inlägg: 2
Blev medlem: 10 dec 2010, 14:50

Re: Vilken chans ger reservplaceringarna?

Inlägg av Vaskeblad »

Hej! Jag är #8 reserv i icke-kompleterade-betygkvoten i Uppsala efter första omgången. Är det möjligt att komma in?
sara1
Inlägg: 5
Blev medlem: 02 dec 2010, 07:11

Re: Vilken chans ger reservplaceringarna?

Inlägg av sara1 »

åh så bra! hoppas du kommer in i uppsala som du helst vill, så kanske jag kommer in på PIL ;)
tänkte höra om någon vet hur många som kom in med 50 poäng på PIL och hur många som lottades ut med samma poäng? hade 50 poäng på intervjun, men fick en reservplats så skulle vara intressant att veta:)
gnagare3
Inlägg: 1
Blev medlem: 08 jul 2010, 13:55

Re: Vilken chans ger reservplaceringarna?

Inlägg av gnagare3 »

Hej Nils, vad tror du om reserv 34 i Örebros BG I-kvot?

Tacksam för svar
Låst