Terminstart

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2011 års vårtermin.
FakeID
Inlägg: 8
Blev medlem: 12 dec 2010, 19:07

Terminstart

Inlägg av FakeID »

När börjar terminerna? Vet inte om jag letar dåligt men synes inte hitta scheman... någonstans
lenafena
Inlägg: 8
Blev medlem: 10 maj 2010, 09:51

Re: Terminstart

Inlägg av lenafena »

I göteborg är uppropet 17 januari. Gissar att det är ungefär samma runt om i landet.
Vart ska du läsa? :smart:
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Terminstart

Inlägg av Nils »

Denna vårtermin är det den 17 januari.

Som en tumregel brukar det alltid vara "en måndag drygt 2 veckor in på det nya året".
emme
Inlägg: 5
Blev medlem: 07 jan 2011, 21:16

Re: Terminstart

Inlägg av emme »

Hejsan! Jag undrar också, jag har kommit in i Örebro men har inte hört något mer än ett mail med en länk. Men inga andra mail eller papper om typ kursstart (varken var eller när det är), schema eller litteraturlista. Jag har också mailat men inte fått nåt svar. Nu är det drygt en vecka kvar och man börjar ju undra... Om någon vet när uppsala börjar får du gärna skriva det också för jag är tredjereserv där och min sambo pluggar hellre där :ja:
DrAmirando
Inlägg: 40
Blev medlem: 03 nov 2010, 19:43

Re: Terminstart

Inlägg av DrAmirando »

emme skrev:Hejsan! Jag undrar också, jag har kommit in i Örebro men har inte hört något mer än ett mail med en länk. Men inga andra mail eller papper om typ kursstart (varken var eller när det är), schema eller litteraturlista. Jag har också mailat men inte fått nåt svar. Nu är det drygt en vecka kvar och man börjar ju undra... Om någon vet när uppsala börjar får du gärna skriva det också för jag är tredjereserv där och min sambo pluggar hellre där :ja:
Hej!

Anledningen till att Örebro inte svarat dig är att studievägledaren är på semester till måndag den 10e. Jag tror att du bli uppringd av Uppsala nästa vecka. Rings till studievägledarna helst för de har många mejl att svara på nu tror jag. Lycka till! :telefon: :ja:
DrAmirando
Inlägg: 40
Blev medlem: 03 nov 2010, 19:43

Re: Terminstart

Inlägg av DrAmirando »

DrAmirando skrev: Hej!

Anledningen till att Örebro inte svarat dig är att studievägledaren är på semester till måndag den 10e. Jag tror att du bli uppringd av Uppsala nästa vecka. Rings till studievägledarna helst för de har många mejl att svara på nu tror jag. Lycka till! :telefon: :ja:
Får jag fråga vilken kvot det är, för jag antar att det är HP? Uppsala börjar den 17:e.
emme
Inlägg: 5
Blev medlem: 07 jan 2011, 21:16

Re: Terminstart

Inlägg av emme »

HP är väl högskoleprovet? För då är det det! Har 1,8 och typ 18,7 i betyg tror jag med 2 meritpoäng. Har det någon betydelse eller är du bara nyfiken? :ful-ler:
DrAmirando
Inlägg: 40
Blev medlem: 03 nov 2010, 19:43

Re: Terminstart

Inlägg av DrAmirando »

emme skrev:HP är väl högskoleprovet? För då är det det! Har 1,8 och typ 18,7 i betyg tror jag med 2 meritpoäng. Har det någon betydelse eller är du bara nyfiken? :ful-ler:
Ja då är det i rena HP kvoten som jag trodde. Nej ditt betyg spelar ingen roll i HP-kvoten så länge du är behörig, du skulle lika gärna kunna ha 10 i betyg, kul va :visslar:
emme
Inlägg: 5
Blev medlem: 07 jan 2011, 21:16

Re: Terminstart

Inlägg av emme »

DrAmirando skrev: Ja då är det i rena HP kvoten som jag trodde. Nej ditt betyg spelar ingen roll i HP-kvoten så länge du är behörig, du skulle lika gärna kunna ha 10 i betyg, kul va :visslar:
haha du e visst rena solstrålen va? :tunga: men jag kan ju inte direkt påstå att jag slet ihjäl mig så det är okej ( :party: )
DrAmirando
Inlägg: 40
Blev medlem: 03 nov 2010, 19:43

Re: Terminstart

Inlägg av DrAmirando »

Vad menar du med solstråle då, tack, I guess :konfys: :w00t: :pinsamt: :rodnar:
Låst