PIL KI HT2010 - möjligt eller dött?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2010 års hösttermin.
woob
Inlägg: 4
Blev medlem: 16 jul 2010, 18:55

PIL KI HT2010 - möjligt eller dött?

Inlägg av woob »

Är reserv #7 på PIL nu inför hösten med 45 i meritvärde. Finns det en sportslig? Nils? Övriga med lite koll?

Det verkar som att 11st kom in efter Urval 2 senast enligt statistiken här på sidan. Dock är det ju färre platser nu till hösten. Vet inte riktigt om jag ska våga hoppas eller om jag ska sikta på HP och PIL nu i höst.

Misstänker att om det finns en chans så blir det ett telefonsamtal någon gång under augusti. Tackar självklart ja, men det kommer bli riktigt klurigt med jobbet iom att det kommer överlappa (3 månaders uppsägningstid).

- Per
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: PIL KI HT2010 - möjligt eller dött?

Inlägg av Nils »

woob skrev:Är reserv #7 på PIL nu inför hösten med 45 i meritvärde. Finns det en sportslig? Nils? Övriga med lite koll?

Det verkar som att 11st kom in efter Urval 2 senast enligt statistiken här på sidan. Dock är det ju färre platser nu till hösten. Vet inte riktigt om jag ska våga hoppas eller om jag ska sikta på HP och PIL nu i höst.

Misstänker att om det finns en chans så blir det ett telefonsamtal någon gång under augusti. Tackar självklart ja, men det kommer bli riktigt klurigt med jobbet iom att det kommer överlappa (3 månaders uppsägningstid).

- Per
Det finns en chans men eftersom PIL-kvoten har krympt så går det inte att säga någonting säkert. Min magkänsla säger 60% chans för antagning men 40% är en rätt stor risk när det gäller så här stora saker...
woob
Inlägg: 4
Blev medlem: 16 jul 2010, 18:55

Re: PIL KI HT2010 - möjligt eller dött?

Inlägg av woob »

Tack för svar. Håller tummar och tår nu inför Urval 2 att det ska ha minskat lite så man kan ha chansen på en sistaminutenplats åtminstone. Får ha telefonen på mest hela tiden :P
Låst