Cookies

Europeiska unionen och Sveriges riksdag kräver att alla hemsidor informerar läsare om cookies. Denna sajt använder cookies för Google Analytics, för att spara döljande av notiser och annonser och för andra funktioner. Ifall din webbläsare är inställd på att acceptera cookies tolkas det som samtycke.

[ dölj detta och visa notiser i menyn nedanför vid nya händelser ]

Forum

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

Gränser urval 2?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2010 års hösttermin.

15 jul 2010, 21:44

Blev det inte lite högre gränser än förväntat i urval 1? Vad tror ni om urval 2? Kommer gränserna i urval 2 att bli högre än tidigare höstterminer? Det känns som att min chans att bli antagen med 1,8 är nästan obefintlig :ledsen:
icequeen
Blivande läkarstudent

15 jul 2010, 21:53

icequeen skrev:Blev det inte lite högre gränser än förväntat i urval 1? Vad tror ni om urval 2? Kommer gränserna i urval 2 att bli högre än tidigare höstterminer? Det känns som att min chans att bli antagen med 1,8 är nästan obefintlig :ledsen:
Förra hösten var det bara Umeå som hade 1,8 i urval 1...

Vilken reservplacering har du?
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Läkarstudent

15 jul 2010, 22:28

Jag har sökt alla läkarprogram (samt alla i Norge). Betygen räcker inte till (19,08). Mina bästa reservplaseringar är plats 38 i Umeå och 67 i Linköping i högskoleprovskvoten.
icequeen
Blivande läkarstudent

15 jul 2010, 23:37

icequeen skrev:Jag har sökt alla läkarprogram (samt alla i Norge). Betygen räcker inte till (19,08). Mina bästa reservplaseringar är plats 38 i Umeå och 67 i Linköping i högskoleprovskvoten.

Tacka ja till dina platser och vänta och se. Det är inte omöjligt.
Förra hösten blev reserv #27 från urval 2 antagen i reservantagningen i Umeå.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Läkarstudent

16 jul 2010, 17:05

Står som 3e reserv i BII i Göteborg, hur borde mina antagningschanser se ut? Mvh Pontus
Pontus_F
Blivande läkarstudent

16 jul 2010, 23:17

Pontus_F skrev:Står som 3e reserv i BII i Göteborg, hur borde mina antagningschanser se ut? Mvh Pontus
De bör vara mycket goda. :glad:
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Läkarstudent

17 jul 2010, 10:55

Tack för svaret Nils! Då finns det fortfarande hopp. Måste även säga att läkarstudent.se är en fulländad hemsida för läkarstudenter. Har aldrig sett något liknande. :glad:
Pontus_F
Blivande läkarstudent

17 jul 2010, 11:45

Pontus_F skrev:Tack för svaret Nils! Då finns det fortfarande hopp. Måste även säga att läkarstudent.se är en fulländad hemsida för läkarstudenter. Har aldrig sett något liknande. :glad:

Tack! :glad:
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Läkarstudent

17 jul 2010, 19:48

Nils skrev:
icequeen skrev:Jag har sökt alla läkarprogram (samt alla i Norge). Betygen räcker inte till (19,08). Mina bästa reservplaseringar är plats 38 i Umeå och 67 i Linköping i högskoleprovskvoten.

Tacka ja till dina platser och vänta och se. Det är inte omöjligt.
Förra hösten blev reserv #27 från urval 2 antagen i reservantagningen i Umeå.

Tack för svar! Jag tackar ja till att stå reserv.. väntar och hoppas :glad: . Finns det någon statistik på vilken reserv från urval 1 som blev antagen vid de olika lärosäterna? Eller lottas man om i urval 2?
icequeen
Blivande läkarstudent

18 jul 2010, 01:12

icequeen skrev:Tack för svar! Jag tackar ja till att stå reserv.. väntar och hoppas :glad: . Finns det någon statistik på vilken reserv från urval 1 som blev antagen vid de olika lärosäterna? Eller lottas man om i urval 2?
Ingen omlottning sker. Man får dock ett nytt/uppdaterat reservnummer efter att alla strukna/nejtackare har raderats från kön framför ens placering.

Jag har inte (ännu) statistik på reserv-förändringarna mellan urval 1 och urval 2,
med undantag för Umeås alternativa urval (på grund av hur antagningspoängen fungerar i den kvoten).
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Läkarstudent