Vilka är det som (jaja.... kanske) pluggar i höst?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2010 års hösttermin.
IKA
Inlägg: 19
Blev medlem: 13 dec 2009, 20:40

Vilka är det som (jaja.... kanske) pluggar i höst?

Inlägg av IKA »

Hej hej
Vore kul att få kontakt med lite studenter inför höstens pluggstarta.

Jag kommer att gå i Lund, har en platsgaranti där från intaget i julas (min chef ville inte släppa mig).

Så vem är du och var ska du gå? :ful-ler:
Jonas_Eriksson
Inlägg: 17
Blev medlem: 07 apr 2010, 21:12

Re: Vilka är det som (jaja.... kanske) pluggar i höst?

Inlägg av Jonas_Eriksson »

Jag är Jonas och ska gå i Umeå. Hade tänkt börja i våras jag med men jobbet (som jag tar tjänstledigt ifrån) ville då ha besked innan jag fått resultatet från höstens Högskoleprov (som jag behövde för att vara säker på att komma in). Men nu inför hösten är allt klart, Högskoleprovet gick bra och tjänstledigheten är underskriven.

Tycker också det vore kul att få kontakt med fler som ska börja i höst så skriv, skriv, skriv : )

Hälsningar,
- Jonas
vea
Inlägg: 41
Blev medlem: 03 apr 2010, 21:49

Re: Vilka är det som (jaja.... kanske) pluggar i höst?

Inlägg av vea »

Jonas_Eriksson skrev:Jag är Jonas och ska gå i Umeå. Hade tänkt börja i våras jag med men jobbet (som jag tar tjänstledigt ifrån) ville då ha besked innan jag fått resultatet från höstens Högskoleprov (som jag behövde för att vara säker på att komma in). Men nu inför hösten är allt klart, Högskoleprovet gick bra och tjänstledigheten är underskriven.

Tycker också det vore kul att få kontakt med fler som ska börja i höst så skriv, skriv, skriv : )

Hälsningar,
- Jonas
Vad har du fått på högskoleprovet då?

I övrigt heter jag Veronica och har sökt Umeå i första hand, så om jag kommer in eller inte får vi veta vid antagningen. Väntar med spänning på högskoleprovsresultatet, och vet att provet gick väldigt bra, men om "väldigt bra" räcker nu till hösten vet ju ingen...
"Fairy tales are more than true. Not because they tell us that dragons exist, but because they tell us that dragons can be defeated."
- from "Smoke and Mirrors", by Neil Gaiman
Jonas_Eriksson
Inlägg: 17
Blev medlem: 07 apr 2010, 21:12

Re: Vilka är det som (jaja.... kanske) pluggar i höst?

Inlägg av Jonas_Eriksson »

vea skrev:I övrigt heter jag Veronica och har sökt Umeå i första hand, så om jag kommer in eller inte får vi veta vid antagningen. Väntar med spänning på högskoleprovsresultatet, och vet att provet gick väldigt bra, men om "väldigt bra" räcker nu till hösten vet ju ingen...
Nils är ju den som har bäst koll på vad som kommer att krävas i höst, men väldigt bra borde räcka. Kul att höra från en till som vill till Umeå - hoppas vi ses i höst och skriv igen då du fått resultatet från HP!
vea skrev:Vad har du fått på högskoleprovet då?
Jag klämde till med 2.0 : )

Hälsningar,
- Jonas
vea
Inlägg: 41
Blev medlem: 03 apr 2010, 21:49

Re: Vilka är det som (jaja.... kanske) pluggar i höst?

Inlägg av vea »

Jonas_Eriksson skrev: Jag klämde till med 2.0 : )
Oj oj oj. Grattis! :tummarupp:
"Fairy tales are more than true. Not because they tell us that dragons exist, but because they tell us that dragons can be defeated."
- from "Smoke and Mirrors", by Neil Gaiman
IKA
Inlägg: 19
Blev medlem: 13 dec 2009, 20:40

Re: Vilka är det som (jaja.... kanske) pluggar i höst?

Inlägg av IKA »

Jonas_Eriksson skrev: Nils är ju den som har bäst koll på vad som kommer att krävas i höst, men väldigt bra borde räcka. Kul att höra från en till som vill till Umeå - hoppas vi ses i höst och skriv igen då du fått resultatet från HP!
Jag klämde till med 2.0 : )

Hälsningar,
- Jonas

Jag fick "bara" 1,8men det räckte till Lund till nu i vår. Första gången jag gjorde provet, det var klart spännande! :intellektuelltutmattad:
vea
Inlägg: 41
Blev medlem: 03 apr 2010, 21:49

Re: Vilka är det som (jaja.... kanske) pluggar i höst?

Inlägg av vea »

Jonas_Eriksson skrev:Nils är ju den som har bäst koll på vad som kommer att krävas i höst, men väldigt bra borde räcka. Kul att höra från en till som vill till Umeå - hoppas vi ses i höst och skriv igen då du fått resultatet från HP!
Så! Nu har högskoleprovets normering fallit likt bladet i en giljotin.

Med mina stolta 105 rätt hamnar jag ett snäpp under 1,9 och ned på ( :censur: ) 1,8. Normeringen har med andra ord inte varit min vän. Visste att jag borde bjudit den på middag lite oftare...

För ögonblicket är jag bitter och borde inte umgås med folk förrän jag lugnat ned mig. Detta bör ske ungefär... när var det nästa högskoleprovsresultat skulle anlända nu igen?

Det värsta är att jag vet att ett av de fel svar jag fått i ORD var "ockra", som är en färg, men där satt jag som en dumbom och fyllde i mönster. Så hade jag haft hjärnan med mig på en fråga till så hade jag setat på 106 rätt och 1,9.

Som det ser ut nu så ses vi väl till antagningen vt2011.
"Fairy tales are more than true. Not because they tell us that dragons exist, but because they tell us that dragons can be defeated."
- from "Smoke and Mirrors", by Neil Gaiman
Användarvisningsbild
Odur
Inlägg: 37
Blev medlem: 16 apr 2009, 22:03

Re: Vilka är det som (jaja.... kanske) pluggar i höst?

Inlägg av Odur »

Stefan Carslöv, 36 år i juni. Söker till Göteborg nu i höst.
Det blev 1,9 som jag hade på känn, och nu är det bara att be till antagningsgudarna att det räcker :)
IKA
Inlägg: 19
Blev medlem: 13 dec 2009, 20:40

Re: Vilka är det som (jaja.... kanske) pluggar i höst?

Inlägg av IKA »

Odur skrev:Stefan Carslöv, 36 år i juni. Söker till Göteborg nu i höst.
Det blev 1,9 som jag hade på känn, och nu är det bara att be till antagningsgudarna att det räcker :)
Ojoj, en gamling till? :D Håller tummarna. Men du har väl sökt till Gbg?
Användarvisningsbild
Odur
Inlägg: 37
Blev medlem: 16 apr 2009, 22:03

Re: Vilka är det som (jaja.... kanske) pluggar i höst?

Inlägg av Odur »

Ja, det skrev jag ju?
Låst