5025 sökande till LiU

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2010 års hösttermin.
Letizia
Inlägg: 128
Blev medlem: 29 mar 2009, 16:57

5025 sökande till LiU

Inlägg av Letizia »

Vad sägs om det? Saftigt va?
vea
Inlägg: 41
Blev medlem: 03 apr 2010, 21:49

Re: 5025 sökande till LiU

Inlägg av vea »

Vad är din källa..?

Hittar inga siffror hos vhs eller studera, och skulle inte statistiken komma imorgon?
"Fairy tales are more than true. Not because they tell us that dragons exist, but because they tell us that dragons can be defeated."
- from "Smoke and Mirrors", by Neil Gaiman
Letizia
Inlägg: 128
Blev medlem: 29 mar 2009, 16:57

Re: 5025 sökande till LiU

Inlägg av Letizia »

vea skrev:Vad är din källa..?

Hittar inga siffror hos vhs eller studera, och skulle inte statistiken komma imorgon?
LiUs hemsida, sen anmälningsstatistik för HT 2010.
johanni
Inlägg: 66
Blev medlem: 07 mar 2010, 20:00

Re: 5025 sökande till LiU

Inlägg av johanni »

Dum fråga kanske men vilka är förstahandssökande? Är det personer från BG1?
vea
Inlägg: 41
Blev medlem: 03 apr 2010, 21:49

Re: 5025 sökande till LiU

Inlägg av vea »

Förstahandssökande är de som har den aktuella utbildningen högst upp i prioriteringsordningen.

Gah! Jag ser fram emot imorgon och resten av statistiken.

Och den 30e, då normeringstabellen för vårens högskoleprov publiceras.
"Fairy tales are more than true. Not because they tell us that dragons exist, but because they tell us that dragons can be defeated."
- from "Smoke and Mirrors", by Neil Gaiman
Letizia
Inlägg: 128
Blev medlem: 29 mar 2009, 16:57

Re: 5025 sökande till LiU

Inlägg av Letizia »

vea skrev:Förstahandssökande är de som har den aktuella utbildningen högst upp i prioriteringsordningen.

Gah! Jag ser fram emot imorgon och resten av statistiken.

Och den 30e, då normeringstabellen för vårens högskoleprov publiceras.
Då är vi två ;) Vad söker du och med vad?
Jag söker BG1 med 22,30 och BG2 med 22,50 samt 92 poäng på HP som jag tror dock bara blir 1.5
1. UU
2. KI
3. LiU
4. Gbg
5. Lu
6. Umu
vea
Inlägg: 41
Blev medlem: 03 apr 2010, 21:49

Re: 5025 sökande till LiU

Inlägg av vea »

Letizia skrev:Då är vi två ;) Vad söker du och med vad?
Jag söker BG1 med 22,30 och BG2 med 22,50 samt 92 poäng på HP som jag tror dock bara blir 1.5
1. UU
2. KI
3. LiU
4. Gbg
5. Lu
6. Umu
Jag har 19,79 + 2,5 = 22,29. Ett VG i franska steg 3 för att jag och min franskalärare inte drog jämnt... på den tiden hade jag ännu inte lärt mig att hantera människor jag inte gillade på något vettigt vis. Jag har 1,7 i högskoleprov sedan tidigare, men i år skrev jag 105 rätt, vilket landar på 1,8 eller 1,9 beroende på årets normeringstabell.

Jag söker Umeå i första hand, Linköping andra, och Karolinska och Göteborg sist, så jag gör väl tvärt om från alla andra..? :visslar:
"Fairy tales are more than true. Not because they tell us that dragons exist, but because they tell us that dragons can be defeated."
- from "Smoke and Mirrors", by Neil Gaiman
Letizia
Inlägg: 128
Blev medlem: 29 mar 2009, 16:57

Re: 5025 sökande till LiU

Inlägg av Letizia »

vea skrev: Jag har 19,79 + 2,5 = 22,29. Ett VG i franska steg 3 för att jag och min franskalärare inte drog jämnt... på den tiden hade jag ännu inte lärt mig att hantera människor jag inte gillade på något vettigt vis. Jag har 1,7 i högskoleprov sedan tidigare, men i år skrev jag 105 rätt, vilket landar på 1,8 eller 1,9 beroende på årets normeringstabell.

Jag söker Umeå i första hand, Linköping andra, och Karolinska och Göteborg sist, så jag gör väl tvärt om från alla andra..? :visslar:
Haha ja, lite tvärtom mot alla andra då :ja: Men med 1.8 kommer du väl säkerligen in i Umeå, har du sökt sä urval också+
vea
Inlägg: 41
Blev medlem: 03 apr 2010, 21:49

Re: 5025 sökande till LiU

Inlägg av vea »

Letizia skrev:Haha ja, lite tvärtom mot alla andra då :ja: Men med 1.8 kommer du väl säkerligen in i Umeå, har du sökt sä urval också+
(Jag gillar att vara i minoritet. Per definition är det redan tillräckligt många människor i majoriteten... någon klok människa har faktiskt lämnat ett sådant citat efter sig.)

Jag ser det som att med 1,9 kommer jag in säkert, men med 1,8 har jag en chans i lotteriet. Men ja, jag söker särskilt urval också.
"Fairy tales are more than true. Not because they tell us that dragons exist, but because they tell us that dragons can be defeated."
- from "Smoke and Mirrors", by Neil Gaiman
Låst