Göteborg och HP-kvoten HT2010 (+ presentation)

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2010 års hösttermin.
Användarvisningsbild
Odur
Inlägg: 37
Blev medlem: 16 apr 2009, 22:03

Göteborg och HP-kvoten HT2010 (+ presentation)

Inlägg av Odur »

Jahapp, då är det väl dags att ta bladet från munnen på det här forumet också.

Stefan heter jag och fyller 36 år i sommar. Gift och har två barn.
Förra våren blev jag arbetslös i lågkonjukturens spår och bestämde mig då för att sadla om och försöka mig på en gammal dröm som läkare. Jag läste in Matte B på distans förra sommaren och går nu naturvetenskapliga basåret på Komvux.

I höstas skrev jag 1,7 på mitt första högskoleprov, och igår satte jag härliga 107 poäng. Tyvärr så klantade jag mig på NOG och fick nio fel där. Men, men. Ingen idé att gräma sig för det nu. 107 poäng bör ju räcka till 1,9 om man jämför med tidigare års normeringar. Det har ju inte varit över 107 poäng sen i slutet på 90-talet.

Det är väl bara HP-kvoten som är intressant i mitt fall då jag har såpass gamla gymnasiebetyg. Jag har inte en aning om vad mina betyg motsvarar i dagens system....

Så, vad tror ni om mina chanser att komma in i Göteborg i höst?
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Göteborg och HP-kvoten HT2010 (+ presentation)

Inlägg av Nils »

Med 1,9 så kommer du in (förutsatt att du klarar behörigheten, vilket inte torde vara något problem).

Grattis! :glad:
Användarvisningsbild
Odur
Inlägg: 37
Blev medlem: 16 apr 2009, 22:03

Re: Göteborg och HP-kvoten HT2010 (+ presentation)

Inlägg av Odur »

Tackar!

Bara det nu blir 1.9. Jag är livrädd för att gränsen för det ska springa upp till 108 poäng iår...
Det blir tunga veckor fram till att normeringen är klar.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Göteborg och HP-kvoten HT2010 (+ presentation)

Inlägg av Nils »

Odur skrev:Tackar!

Bara det nu blir 1.9. Jag är livrädd för att gränsen för det ska springa upp till 108 poäng iår...
Det blir tunga veckor fram till att normeringen är klar.
Jag tror inte du behöver oroa dig (och skulle du på något sätt få 1,8 så har du en god chans även med den poängen).
:glad:
Låst