Matematisk beräkning av BG1-antagningsgränsen inför ht 2010

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2010 års hösttermin.
Danielj91
Inlägg: 23
Blev medlem: 06 maj 2010, 18:21

Re: Matematisk beräkning av BG1-antagningsgränsen inför ht 2

Inlägg av Danielj91 »

Nej, jag har helt enkelt kollat studera.nu med jämna mellanrum. Så fort någon ny statistik finns tillgänglig brukar de ju lägga upp den under "NYHETER" på förstasidsan.

Okej. Det är väl lika bra att ställa in sig på att man inte kommer in, så slipper man bli lika besviken om man inte gör det. Men vi får hålla tummarna.

/Daniel
Veckan
Inlägg: 15
Blev medlem: 13 jun 2010, 02:39

Re: Matematisk beräkning av BG1-antagningsgränsen inför ht 2

Inlägg av Veckan »

Fråga till Danielj ;


Vi har identiska betyg,22,5 direkt och 1.5.
Även två bekanta har precis 22,5 och 15.
Kommer vi 4 in, allaesammans?
Då är ju bara vi en 5% av klassen!(Till Gu).

Kommer vi in på första antagningen? Tror du att du kommer in?(att vi alla göra det).

Och sedan en fråga av en annan karaktär, hur kunde komma fram så snabbt till att du ville bli läkare?, Tog du studenten för några veckor sen?
Letizia
Inlägg: 128
Blev medlem: 29 mar 2009, 16:57

Re: Matematisk beräkning av BG1-antagningsgränsen inför ht 2

Inlägg av Letizia »

Mitt meritvärde är helt plötsligt 22,50+1,5 i BG1! Studera hade handlagt fel?! Tror ni jag kommer in i Uppsala?
waterflash
Inlägg: 78
Blev medlem: 25 feb 2009, 09:21

Re: Matematisk beräkning av BG1-antagningsgränsen inför ht 2

Inlägg av waterflash »

.
Senast redigerad av waterflash den 02 jul 2010, 14:05, redigerad totalt 1 gånger.
waterflash
Inlägg: 78
Blev medlem: 25 feb 2009, 09:21

Re: Matematisk beräkning av BG1-antagningsgränsen inför ht 2

Inlägg av waterflash »

Ja med 22,50 + 1,5 i BG 1 borde du väl komma in?! Vad skoj om dem gjort fel innan, men om det visar sig att det är fel meritvärde så stängs du ju av senare...

Då kan du ju typ säga hejdå till Oslo nu för in Sverige kommer du ju!:)
Letizia
Inlägg: 128
Blev medlem: 29 mar 2009, 16:57

Re: Matematisk beräkning av BG1-antagningsgränsen inför ht 2

Inlägg av Letizia »

Blir jag avstängd om det visar sig att studeras handläggare gjort fel alltså? Hmm. Jag frågade handläggaren på VHS 3 ggr om mitt meritvärde stämde nu och att allt stod rätt till, så hoppas det är så också.
waterflash
Inlägg: 78
Blev medlem: 25 feb 2009, 09:21

Re: Matematisk beräkning av BG1-antagningsgränsen inför ht 2

Inlägg av waterflash »

Letizia skrev:Blir jag avstängd om det visar sig att studeras handläggare gjort fel alltså? Hmm. Jag frågade handläggaren på VHS 3 ggr om mitt meritvärde stämde nu och att allt stod rätt till, så hoppas det är så också.

Mm det blir man iaf, om det visar sig att dina kontrolluppgifter visade fel uppgifter, men har du 22,50 i Bg 1 så har du, då måste du ju gått ut med alla MVG knepigt att du inte sett det innan? Men grattis du lär ju komma in i Uppsala iaf:=)

En kompis jobbar på antagningsenheten på Gu hon sa att det är väldigt sällan som de gör fel med meritvärderingen då den följer vissa mallar eller vad hon sa, så se dig som ett undantag:=) säkert många fel nu med de nya reglerna och så..men nu lär du inte behöva åka tillbaka till Oslo efter sommaren iaf!

Förresten hur kan du vara med i BG 2 och BG 1 med 22,50 ?! Menar jag är tillexempel bara med i BG 1 vilket du också borde, och man ändrar sällan något efter att kontrolluppgifterna skickas ut som enligt tidsplanen skulle skickas ut senast natten till 16/6... Knepigt att det kan bli så fel..
Letizia
Inlägg: 128
Blev medlem: 29 mar 2009, 16:57

Re: Matematisk beräkning av BG1-antagningsgränsen inför ht 2

Inlägg av Letizia »

waterflash skrev:
Mm det blir man iaf, om det visar sig att dina kontrolluppgifter visade fel uppgifter, men har du 22,50 i Bg 1 så har du, då måste du ju gått ut med alla MVG knepigt att du inte sett det innan? Men grattis du lär ju komma in i Uppsala iaf:=)

En kompis jobbar på antagningsenheten på Gu hon sa att det är väldigt sällan som de gör fel med meritvärderingen då den följer vissa mallar eller vad hon sa, så se dig som ett undantag:=) säkert många fel nu med de nya reglerna och så..men nu lär du inte behöva åka tillbaka till Oslo efter sommaren iaf!

Förresten hur kan du vara med i BG 2 och BG 1 med 22,50 ?! Menar jag är tillexempel bara med i BG 1 vilket du också borde, och man ändrar sällan något efter att kontrolluppgifterna skickas ut som enligt tidsplanen skulle skickas ut senast natten till 16/6... Knepigt att det kan bli så fel..
Du får berätta hur det gick för dig på en gång :D
Jag är bara med i BG1...
waterflash
Inlägg: 78
Blev medlem: 25 feb 2009, 09:21

Re: Matematisk beräkning av BG1-antagningsgränsen inför ht 2

Inlägg av waterflash »

Nä behöver inte berätta, menar du lär ju veta före mig då du har bättre meritvärdering än jag..=) Om du inte kommer in så kommer jag inte in...

Lycka till å ha det bra:)
Letizia
Inlägg: 128
Blev medlem: 29 mar 2009, 16:57

Re: Matematisk beräkning av BG1-antagningsgränsen inför ht 2

Inlägg av Letizia »

waterflash skrev:Nä behöver inte berätta, menar du lär ju veta före mig då du har bättre meritvärdering än jag..=) Om du inte kommer in så kommer jag inte in...

Lycka till å ha det bra:)
Fast tänkte att det är skillnad mellan lärosätena så...:) LYCKA TILL!
Låst