HT2010 Urvalsgrupp 1

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2010 års hösttermin.
Aron
Inlägg: 9
Blev medlem: 21 mar 2010, 15:07

Re: HT2010 Urvalsgrupp 1

Inlägg av Aron »

Letizia skrev: de som började gymnasiet from 2007 omfattas av den regeln :glad: förhoppningsvis bidrar det med något... hoppas vi kanske ses i höst eller vår ;)
Ja hoppas du kommer in! Gäller väl bara att man aldrig ger upp. Hur länge sen va det du tog studenten då?
Letizia
Inlägg: 128
Blev medlem: 29 mar 2009, 16:57

Re: HT2010 Urvalsgrupp 1

Inlägg av Letizia »

Aron skrev: Ja hoppas du kommer in! Gäller väl bara att man aldrig ger upp. Hur länge sen va det du tog studenten då?
Detsamma du! :glad: Jag tog studenten i somras, du då? Jag blev jättestressad när jag inte kom in någonstans i höstas, är fortfarande stressad. Min plan var att vara färdig läkare vid 24 år ålder, nu lutar det mer åt 26...Men, ganska orimlig att tänka så kanske...
Aron
Inlägg: 9
Blev medlem: 21 mar 2010, 15:07

Re: HT2010 Urvalsgrupp 1

Inlägg av Aron »

Letizia skrev: Detsamma du! :glad: Jag tog studenten i somras, du då? Jag blev jättestressad när jag inte kom in någonstans i höstas, är fortfarande stressad. Min plan var att vara färdig läkare vid 24 år ålder, nu lutar det mer åt 26...Men, ganska orimlig att tänka så kanske...
Jag tar studenten nu i sommar...Jag har väl också den planen att jag vill vara färdig läkare vid 24 års åldern men det ser ut som att det kommer bli väldigt svårt just nu. Någon som vet ifall det är värt att komplettera så man söker i BG2 också??
Letizia
Inlägg: 128
Blev medlem: 29 mar 2009, 16:57

Re: HT2010 Urvalsgrupp 1

Inlägg av Letizia »

Aron skrev:
Jag tar studenten nu i sommar...Jag har väl också den planen att jag vill vara färdig läkare vid 24 års åldern men det ser ut som att det kommer bli väldigt svårt just nu. Någon som vet ifall det är värt att komplettera så man söker i BG2 också??
Ja, det är värt att söka med 22,50 i BG2 (om du får till det på HP+att GBG kommer lotta halva BG2)
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: HT2010 Urvalsgrupp 1

Inlägg av Nils »

Björn Malmström vid Svenska Dagbladet har skrivit en artikel om det nya kvotsystemet:
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/hogsk ... 459609.svd
Låst