Cookies

Europeiska unionen och Sveriges riksdag kräver att alla hemsidor informerar läsare om cookies. Denna sajt använder cookies för Google Analytics, för att spara döljande av notiser och annonser och för andra funktioner. Ifall din webbläsare är inställd på att acceptera cookies tolkas det som samtycke.

[ dölj detta och visa notiser i menyn nedanför vid nya händelser ]

Forum

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

Antagningsstatistik för vt 2010 är på väg...

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2010 års vårtermin.

08 mar 2010, 23:16

Mailen har blivit skickade till mina källor och svar kommer förhoppningsvis att komma från de flesta innan veckan är slut (inga garantier dock).

I samband med detta har jag även frågat om hur användningen av HP för urskiljning (f.n. i BG och BF) lär se ut i framtiden.

(Och ifall vi har riktigt mycket tur så kan jag kanske lyckas komma över en del tidigare saknad statistik, inklusive någonting som just nu inte ens finns med på sidan...)
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Läkarstudent

12 mar 2010, 00:23

Jag har nu fått in statistik motsvarande 4 lärosäten - 2 återstår ännu, likaså statistiken för VHS-nivåerna (som kan bli klurigare att få tag på än vid tidigare tillfällen).

Har även fått en intressant nyhet som kommer att väcka reaktioner hos en del - men det får vänta tills statistiken är insamlad och publicerad (eller åtminstone tills jag vet mer exakt hur omfattande den blir).
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Läkarstudent

13 mar 2010, 12:48

Statistik från Uppsala, Göteborg och VHS saknas ännu.

All annan statistik (plus nyheter) kommer att publiceras senare i eftermiddag.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Läkarstudent

13 mar 2010, 23:06

Hur går det Nils :glad:
Dr portalen
Blivande läkarstudent

14 mar 2010, 00:36

Dr portalen skrev:Hur går det Nils :glad:

Det är på gång, blev lite mer arbete än väntat med uppdateringen av antagningssidans icke-statistiska innehåll... hoppas bli klar senast 1.30 inatt.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Läkarstudent

14 mar 2010, 01:16

Arbetet är klart. Börjar skriva nyhetsinlägg + uppdateringsinformation, laddar sedan upp den nya statistiken när de är postade.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Läkarstudent

14 mar 2010, 02:04

Nyhetsinlägget med översikt och analys (den tidigare antydda nyheten hittas under den tredje rubriken) är nu publicerat, likaså är hemsidan nu uppdaterad med den nya statistiken.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Läkarstudent

14 mar 2010, 13:10

Tack så mycket, du har verkligen gjort ett imponerande arbete :tummarupp:
Dr portalen
Blivande läkarstudent