antagning

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2009 års hösttermin.
mollyss
Inlägg: 1
Blev medlem: 12 jan 2009, 22:53

antagning

Inlägg av mollyss »

Hejsan! Hur går det till om man har 1,8 på HP? Är chansen stor att bli antagen till hösten eller har det varot lottning med 50000 andra runt om på universiteten?
Tacksam för svar
Användarvisningsbild
judithstar
Inlägg: 79
Blev medlem: 09 okt 2008, 22:45

Re: antagning

Inlägg av judithstar »

mollyss skrev:Hejsan! Hur går det till om man har 1,8 på HP? Är chansen stor att bli antagen till hösten eller har det varot lottning med 50000 andra runt om på universiteten?
Tacksam för svar
jag fick väldigt olika reservplacering, så jag antar att det är ett relativt stort gäng som har 1.8...
har kommit in i umeå men det är ju via det alternativa urvalet....
Andreas
Inlägg: 33
Blev medlem: 10 jul 2008, 20:58

Re: antagning

Inlägg av Andreas »

Jag blev reservantagen i Lund i höstas, tackade nej. Efter första urvalet nu till våren var jag 3:e reserv i Lund och 40 i Uppsala (som var mitt prio 1), Gtb och Lkpg 28 resp 36 tror jag det var. KI tror jag var kring 50. Summasumarum; det verkar vara en stor 1.8 grupp och Lund vill att jag flyttar ner till den skånska myllan.
smail
Inlägg: 11
Blev medlem: 09 dec 2008, 21:15

Re: antagning

Inlägg av smail »

Verkar som dom vill ha mig dit med... efter första 14 i lund, 28 liu, 26 Uppsala, 36 Gbg och 91 KI. Således många med 1.8. Antagen i Lund andra men vill helst till Liu där jag är 16. Uppsala 6 efetr andra

//Smail
LovisaA
Inlägg: 4
Blev medlem: 07 jan 2009, 22:01

Re: antagning

Inlägg av LovisaA »

Jag vill helst till Lund, synd vi inte kan byta Smail!
smail
Inlägg: 11
Blev medlem: 09 dec 2008, 21:15

Re: antagning

Inlägg av smail »

du kan ju alltid fråga om du får...:-) Jag är på! Imorgon är det upprop så då blir det en lång resa till Lund för inkvartering på vandrarhem tills man fått ett slutligt besked om uppsala/Linköping...

//Smail
Låst