Cookies

Europeiska unionen och Sveriges riksdag kräver att alla hemsidor informerar läsare om cookies. Denna sajt använder cookies för Google Analytics, för att spara döljande av notiser och annonser och för andra funktioner. Ifall din webbläsare är inställd på att acceptera cookies tolkas det som samtycke.

[ dölj detta och visa notiser i menyn nedanför vid nya händelser ]

Forum

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

Odds tack...

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2009 års vårtermin.

08 jan 2009, 02:12

Hej igen!

Har efter andra urvalet blivit antagen i Lund vilket är kul men skulle som ni vet helst vilja läsa i LKPG. Där sjönk jag endast från 28 till 15 mellan första och andra urvalet tyvärr. Finns det fortfarande hopp för mitt första alternativ? Min sambo är tyvärr inte lika nöjd över den studieort jag blev antagen till:-( Hoppas du kan skänka lite hopp i hennes tillvaro med någon statistik!

Mvh
Smail
smail

08 jan 2009, 16:35

smail skrev:Hej igen!

Har efter andra urvalet blivit antagen i Lund vilket är kul men skulle som ni vet helst vilja läsa i LKPG. Där sjönk jag endast från 28 till 15 mellan första och andra urvalet tyvärr. Finns det fortfarande hopp för mitt första alternativ? Min sambo är tyvärr inte lika nöjd över den studieort jag blev antagen till:-( Hoppas du kan skänka lite hopp i hennes tillvaro med någon statistik!

Mvh
Smail

Du kan bli reservantagen i Linköping. Var dock beredd på att det kan bli efter uppropet i sådana fall, eller att det kanske inte alls blir av.
Kan tyvärr inte vara mer specifik om chanserna.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Läkarstudent

08 jan 2009, 17:34

Hej!

Jag vet att jag inte kan räkna med det men det vore så grymt skönt. Vad tror du om Uppsala som 6:e reserv då? Hur som helst är jag glad och nöjd för att jag kommit in!

//Smail
smail

08 jan 2009, 18:57

smail skrev:Hej!

Jag vet att jag inte kan räkna med det men det vore så grymt skönt. Vad tror du om Uppsala som 6:e reserv då? Hur som helst är jag glad och nöjd för att jag kommit in!

//Smail

6:e reservplats i Uppsalas HP-kvot är en rätt bra placering.
Antagning är sannolik (men inte garanterad).
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Läkarstudent