Vilken ort hoppas ni på?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2009 års vårtermin.

Vilket lärosäte hoppas du på i första hand?

Omröstningen slutade 09 jan 2009, 21:57

Karolinska Institutet
3
27%
Lunds Universitet
1
9%
Göteborgs Universitet
0
Inga röster
Uppsala Universitet
3
27%
Linköpings Universitet
3
27%
Umeå Universitet
1
9%
Ett annat lärosäte
0
Inga röster
 
Antal röster: 11

Papillon
Inlägg: 8
Blev medlem: 19 nov 2008, 13:55

Re: Vilken ort hoppas ni på?

Inlägg av Papillon »

Jag bor i Lund och vill komma in här. Har 1,9 och hoppas det ska räcka :?

Andrahandsvalet är U:a, som iofs. är en mycket trevlig stad, men vill helst undvika flyttningen.
kattzilla
Inlägg: 5
Blev medlem: 02 nov 2008, 21:44

Re: Vilken ort hoppas ni på?

Inlägg av kattzilla »

Vi kanske blir kursare då, papillon :)

Jag har bara sökt till Lund. Allt eller inget :lol:
Bor i hus i mellanskåne och min man jobbar här så det skulle inte fungera att flytta för att läsa nån annanstans.

Lund är en jättemysig stad med aktivt studentliv för den som önskar. För min del är det lite BTDT så jag lämnar det vildaste festandet och nationsrännet till er runt 20 8)
Saliga äro de korkade, ty de skola flyta när Syndafloden kommer... /M. Levengood
Papillon
Inlägg: 8
Blev medlem: 19 nov 2008, 13:55

Re: Vilken ort hoppas ni på?

Inlägg av Papillon »

kattzilla skrev:Vi kanske blir kursare då, papillon :)

Jag har bara sökt till Lund. Allt eller inget :lol:
Bor i hus i mellanskåne och min man jobbar här så det skulle inte fungera att flytta för att läsa nån annanstans.

Lund är en jättemysig stad med aktivt studentliv för den som önskar. För min del är det lite BTDT så jag lämnar det vildaste festandet och nationsrännet till er runt 20 8)
Det vore trevligt. Du har ju 2,0 (såg på hpg), så du är ju lika säker som amen i kyrkan :) Med 1,9 lever man ju ständigt lite "on the edge" 8)

Är inte direkt bland de yngsta sökande heller (83:a), men tycker inte det är någon big deal. Kan säkert vara en fördel att vara några år äldre än de allra yngsta när det kommer till kliniska delen.
Användarvisningsbild
judithstar
Inlägg: 79
Blev medlem: 09 okt 2008, 22:45

Re: Vilken ort hoppas ni på?

Inlägg av judithstar »

Papillon skrev: Det vore trevligt. Du har ju 2,0 (såg på hpg), så du är ju lika säker som amen i kyrkan :) Med 1,9 lever man ju ständigt lite "on the edge" 8)

Är inte direkt bland de yngsta sökande heller (83:a), men tycker inte det är någon big deal. Kan säkert vara en fördel att vara några år äldre än de allra yngsta när det kommer till kliniska delen.
ja vad är det som är så bra med att vara typ nybakad från gymnasiet.. är själv 81:a och tror apsolut jag har en fördel av min ålder och min tidigare utbildning(är sjuksyrra)
:)
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Vilken ort hoppas ni på?

Inlägg av Nils »

Omröstning skapad!
Låst