Umeå

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2009 års vårtermin.
Saltlakrits
Inlägg: 17
Blev medlem: 17 sep 2008, 21:49

Umeå

Inlägg av Saltlakrits »

Har rangordnat umeå först på ansökningarna eftersom det ökar möjligheten att ta sig till deras specialintagning. Men om jag skulle ta mig in i Umeå, försvinner då de andra alternativen jag valt automatiskt?

Och min ansökan till PIL har kommit upp på studera.nu, ska specialansökningen till umeå också synas där?
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Umeå

Inlägg av Nils »

Saltlakrits skrev:Har rangordnat umeå först på ansökningarna eftersom det ökar möjligheten att ta sig till deras specialintagning. Men om jag skulle ta mig in i Umeå, försvinner då de andra alternativen jag valt automatiskt?
Ja; ifall du blir antagen till ett alternativ så stryks du från samtliga lägre rangordnade alternativ.

Vad gäller din andra fråga tror jag att det inte ska synas någonting särskilt men det är möjligt att jag kan ha fel nu.
stoisk
Inlägg: 6
Blev medlem: 08 maj 2008, 18:38

Re: Umeå

Inlägg av stoisk »

Tja!

Jag gjorde min anmälan för ca två veckor sen. På mina sidor står det att min antagning håller på att behandlas (mina meriter visas bredvid val av program). Dock så står det "ej behandlat" till umeå. Kan det bero på att jag har prio umeå sist elr? Så var det inte i höstas.

Vi snackar läkarlinken :)
Låst