Antagningsbeskedet

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2008 års hösttermin.
Bernardo
Inlägg: 116
Blev medlem: 08 maj 2008, 20:03

Antagningsbeskedet

Inlägg av Bernardo »

Är det troligt att det dyker upp på studera.nu den 10:e eller måste man vänta ytterligare ett par dagar ? Jag har aldrig gjort det här förut, väntat på besked. Det är pirrigt.
Maria
Inlägg: 13
Blev medlem: 16 maj 2008, 07:43

Re: Antagninsbeskedet

Inlägg av Maria »

Jag undrar samma sak...ÅÅh, så nervöst!!! :shock:
Bernardo
Inlägg: 116
Blev medlem: 08 maj 2008, 20:03

Re: Antagninsbeskedet

Inlägg av Bernardo »

Hur ser din situation ut ? Förväntningar, föhoppningar osv.
Maria
Inlägg: 13
Blev medlem: 16 maj 2008, 07:43

Re: Antagninsbeskedet

Inlägg av Maria »

Jag söker med 20.0 + 1.7 och hoppas att komma in i Göteborg, Uppsala eller Lund! Jag hoppas innerligt att jag blir antagen redan i första urvalet för jag vill verkligen inte gå och plågas i en månad till i väntan på urval 2 (vem vill nog det? :D ).

Själv då?
Camilla_S
Inlägg: 21
Blev medlem: 02 maj 2008, 16:13

Re: Antagninsbeskedet

Inlägg av Camilla_S »

Nån som har koll på om antagningsbeskedet på studera.nu brukar uppdateras och komma upp vid midnatt eller kan det uppdateras när som helst någon av dagarna 10-15 juli? Jag hoppas hoppas hoppas att det kommer den 10:e, eller åtminstone före helgen :| vill inte vara ett nervvrak hela helgen lång...
Bernardo
Inlägg: 116
Blev medlem: 08 maj 2008, 20:03

Re: Antagninsbeskedet

Inlägg av Bernardo »

Jag söker i rena HP-kvoten med 2.0, KI i första hand och Uppsala i andra. Jag kommer från Sthlm, har jobb och lägenhet här så KI vore jättebra. Uppsala är en fin stad där man skaffar kontakter för livet inom sin disciplin, det är också nära Stockholm. Jag förväntar mig att komma in någonstans och jag är förhoppningsfull om att komma in på ngt av mina förstahandsval.

Camilla: Du ska nog inte räkna med midnatt, det blir nog snarare när arbetsdagen börjar. Men vem vet.
Solen08
Inlägg: 77
Blev medlem: 15 jun 2008, 22:00

Re: Antagninsbeskedet

Inlägg av Solen08 »

Camilla_S Min erfarenhet är att det brukar komma ca.kl.12-15 den angivna dagen. MEN Det kan vara nästan omöjligt att logga in och\eller se (ladda ner) beskedet. Flera gånger varit jag med om "Försök senare" (p.g.a. att det är många som vill titta då) och inte kunnat logga in först sent på natten. Så jag räknar med den 11 (14-15 juli är nog för dem som vill ha sitt besked med den vanliga posten).
Camilla_S
Inlägg: 21
Blev medlem: 02 maj 2008, 16:13

Re: Antagninsbeskedet

Inlägg av Camilla_S »

Usch vad frustrerande det måste vara! Att veta att antagningsbeskedet finns på studera.nu men ändå inte kunna se det för att trycket blir för stort på sidan :( Hemska tanke... men men, det är ju som det är, bara att ge sig till tåls, även om det är svårt :D
levalivet
Inlägg: 11
Blev medlem: 26 maj 2008, 19:26

Re: Antagninsbeskedet

Inlägg av levalivet »

Lycka till nu allihop!
Imorgon förhoppningsvis får vi se den brutala sanningen.... :wink:
Jag vill helst till Linköping, men just nu är jag tacksam om jag får ett positivt besked från vilken ort som helst. Jag har 2.0 så statistiskt borde det gå bra, men tänk om... :shock:
Det är så många som söker ... :?
Jag kommer i alla fall att bli jätteglad bara jag får se ett resultat, så man vet vad man ska sikta in sig på...

Det är klart vi kommer in, eller hur!!! :)
Bernardo
Inlägg: 116
Blev medlem: 08 maj 2008, 20:03

Re: Antagninsbeskedet

Inlägg av Bernardo »

Jag skulle tro att du kommer in i Linköping. Iallafall till andra urvalet. Jag söker också med 2.0 och pendlar mellan tillförsikt och nervositet över att komma in på KI eller UU.
Låst