Cookies

Europeiska unionen och Sveriges riksdag kräver att alla hemsidor informerar läsare om cookies. Denna sajt använder cookies för Google Analytics, för att spara döljande av notiser och annonser och för andra funktioner. Ifall din webbläsare är inställd på att acceptera cookies tolkas det som samtycke.

[ dölj detta och visa notiser i menyn nedanför vid nya händelser ]

Forum

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

Final countdown

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2008 års hösttermin.

04 jul 2008, 13:47

Vad har du sökt Butchok ?
Bernardo
Läkarstudent

04 jul 2008, 15:59

Tack för uppmuntrande ord! Jag ska fortsätta satsa på HP (lite synd bara att jag förkastade HP redan för flera år sedan med egen motivering "hopplöst"). Nu vet jag bättre...helt realistiskt höja sig +0.5 på ett prov. MEN 2.0 för en "med invandrarbakgrund" har jag aldrig hört talas om...det var verkligen BRA JOBBAT, butchok! :D
Solen08
Läkarstudent

05 jul 2008, 12:20

Bernardo skrev:Vad har du sökt Butchok ?

Har gjort följande prioritering när det gäller läkarprogrammet:
KI
UU
LIU
LU
UMU
GU

Har även sökt till Människans fysiologi (KI) för säkerhets skull.
butchok

05 jul 2008, 12:23

Solen08 skrev:Tack för uppmuntrande ord! Jag ska fortsätta satsa på HP (lite synd bara att jag förkastade HP redan för flera år sedan med egen motivering "hopplöst"). Nu vet jag bättre...helt realistiskt höja sig +0.5 på ett prov. MEN 2.0 för en "med invandrarbakgrund" har jag aldrig hört talas om...det var verkligen BRA JOBBAT, butchok! :D

Tack Solen08! Hoppas du kommer in redan denna termin genom betyg men annars så lönar det sig som sagt att satsa på HP.
butchok

05 jul 2008, 15:01

Butchok: Du har sökt precis samma prioritering som jag :lol:
Bernardo
Läkarstudent

06 jul 2008, 08:08

Vad tror du om våra chanser ?
Bernardo
Läkarstudent

06 jul 2008, 18:23

Bernardo skrev:Butchok: Du har sökt precis samma prioritering som jag :lol:

Oj, sannolikheten är väl 1/720. :D
butchok-
Läkarstudent

06 jul 2008, 21:39

Någonstans borde ni väl komma in..
Såg på nisses hemsida att det krävdes 1,9 förra terminen och t.o.m. 1,8 på vissa ställen..
Sen har ju också HA-platserna tagits bort och HP-platserna utökats.. så har ni tur kan ni komma in redan på er första handsval.. :wink:
Dr portalen
Blivande läkarstudent

09 jul 2008, 14:38

Maria skrev:Förresten, tror ni att antagningsbeskedet kommer exakt den 10 juli? det står ju faktiskt 10-16 juli på studera.nu.
Jag tror att de lägger upp beskedet den 10 juli. Sedan kraschar servern efter någon timme och ligger nere i några dagar samtidigt som VHS skickar ut ett pressmeddelande om oväntat stor datatrafik... :?
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Läkarstudent

10 jul 2008, 14:59

Antagen i Linköping! :D
julls
Läkarstudent
Linköping