Utbytesstudier vid KI

Bostad, studentliv, möjligheter, kurser, praktik, tillgodoräknande, et cetera.
Elisabeth

Utbytesstudier vid KI

Inlägg av Elisabeth »

Hej!

Finns det här någon som har erfarenhet utav utbytesstudier på KI och kan dela med sig av hur det fungerat när det gäller tillgodoräkning och smidighet vad gäller att läsa rätt kurser?

När jag läser på t.ex. klinisk medicin och kirurgi ser allting så fragmentiserat ut och känns som det kan bli jobbigt att få saker tillgodoräknade. ÖNH/psykiatri/neuro-kursen verkar dock gå att läsa genom Nordplus, dvs hela, och då kanske det fungerar smidigare?

Min fråga är kort och gott hur smidigt det går att läsa utbytesstudier vid KI, t.ex. i Norge eller Danmark? Nån som har erfarenhet av detta? Och vilken termin fungerar bäst och är det vanligast att man söker sig utomlands? Och vad är era erfarenheter av att läsa vid t.e.x Oslo, Bergen eller i Danmark?

Mvh,
Elisabeth
Hakke1
Inlägg: 97
Blev medlem: 11 mar 2015, 11:13

Utbytesstudier vid KI

Inlägg av Hakke1 »

Hej Elisabeth! Åkte på utbyte under SVK-perioden T11 och det gick rätt smidigt till (även om pappersarbetet stundtals var jävligt jobbigt haha). Det är nog också terminen flest söker sig utomlands på då man kan ta sig till länder utanför Europa och dessutom läsa kurser som man finner genuint intressanta.
Alice989

Utbytesstudier vid KI

Inlägg av Alice989 »

Hej! Ursäkta om min fråga inte hör till detta ämne, men är det vanligt att KI studenter gör utbytesstudier i England? Om ja, kommer möjligheten att göra utbytesstudier påverkas av Brexit?

Mvh Alice
Hakke1
Inlägg: 97
Blev medlem: 11 mar 2015, 11:13

Utbytesstudier vid KI

Inlägg av Hakke1 »

Alice: mig veterligen har KI ett utbyte med Liverpool. Din andra fråga får du nog vända dig till Läkarsektionen för att få svar på, alternativt att de för frågan vidare.
Skriv svar