Extern placering möjligt?

Bostad, studentliv, möjligheter, kurser, praktik, tillgodoräknande, et cetera.
r4ll3
Inlägg: 24
Blev medlem: 22 jun 2014, 06:17

Extern placering möjligt?

Inlägg av r4ll3 »

Hej, någon som vet om externa placeringar på KI är möjligt, dvs placeringar utanför Stockholms län som universitetet inte har avtal med? Finns ju vissa orter norrut som glädjeligen tar emot en, även utan ersättning som jag förstått det.

Såg att både SöS och Linköping uni har den möjligheten. Jag pluggar på Huddinge T6 nu och börjar kirurgterminen nästa termin. Hade gärna velat göra ortopedi och/eller urologplacering på t.ex. Hudiksvalls sjh, mest för erfarenhetens skull och för att jag är ifrån området.

Mvh
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Extern placering möjligt?

Inlägg av Nils »

Jag har tidigare hört ryktesvägen om ett gäng från KI som gjorde en extern placering i Kiruna (vet inte vilken termin) för att kunna varva läkarstudierna med skidåkning på fritiden. En sak som är viktigt för att externa placeringar ska kunna genomföras smidigt är att det inte är några obligatoriska moment eller någon särskild undervisning inplanerad.

Standardtipset är att fråga den lokala kursadministratören om de eventuella möjligheterna, men om det fungerar vid SöS kan man tycka att det borde fungera även vid KS Huddinge.
Skriv svar