DFM1 tenta

Bostad, studentliv, möjligheter, kurser, praktik, tillgodoräknande, et cetera.
DFM1

DFM1 tenta

Inlägg av DFM1 »

Hej! Jag skriver DFM1 tentan nästa vecka och har lite frågor:
- Hur hård är rättningen? Dvs om en skriver för lite eller för mycket på en fråga.
- Om en får F, är DFM2 kört då?
Jspr

DFM1 tenta

Inlägg av Jspr »

Tentan är i sig inte så många poäng, men materialet infattar hela terminen minus upptakten. Det finns inget F eller vad du kallar det, det finns bara G eller inte G

Upptakten+cellbioduggan är tillräckligt för behörighet till T2. Tentan krävs dock för behörighet till T3. Det är inte kört om du inte fixar det nu, man får en massa chanser att skriva om.

Åke (eller vem som nu håller i kursen) gillar nog att du skriver så kort det bara går, givet att relevant info finns med givetvis. Rättningen är åt det snällare hållet om man bara på ngt sätt förmedlar att man inte är helt clueless.

Tipset nu inför sista veckan är att helt och hållet kolla på gamla tentor och att se till att du har en hum om alla detaljerade lärandemål.

Lycka till! Det ni gör just nu var den allra jobbigaste biten på hela preklin.
DFM1

DFM1 tenta

Inlägg av DFM1 »

I ladok har 14 HP trillat in redan så det känns tryggt. Är inte jätteorolig för att kugga, undrar mest hur en gör ifall det mot förmodan skulle bli så. Känns som jobbiga kommande terminer ifall man hamnar efter redan nu.

I övrigt jättestort tack för ditt utförliga svar!
KISTUD

DFM1 tenta

Inlägg av KISTUD »

Hej!

Generellt är de hyfsat generösa med rättningen, iallafall i jämförelse med tentasvaren som finns på pingpong, men man kan självklart inte skriva vad som helst. Kort och koncist brukar vara ett bra koncept!

Gällande omtentor och liknande är min uppfattning från kursare att de som en gång hamnar i "omtentaträsket" har svårt att ta sig upp därifrån. Det är ofta samma personer som kuggar och har tentor släpande, som blir spärrade osv så ta tag i allting så fort som möjligt är väl mitt tips!

/Äldrekursare
Skriv svar