Cookies

Europeiska unionen och Sveriges riksdag kräver att alla hemsidor informerar läsare om cookies. Denna sajt använder cookies för Google Analytics, för att spara döljande av notiser och annonser och för andra funktioner. Ifall din webbläsare är inställd på att acceptera cookies tolkas det som samtycke.

[ dölj detta och visa notiser i menyn nedanför vid nya händelser ]

Forum

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

Spärr för termin 2

Bostad, studentliv, möjligheter, kurser, praktik, tillgodoräknande, et cetera.

17 maj 2016, 08:45

Finns det en spärr inför termin 2 på läkarprogrammet på KI? Jag vet att man kan bli spärrad inför termin 3 om man inte klarat DFM1 tentan, men finns det ett poängkrav inför termin 2? Har hört något om 12HP, stämmer detta eller ej?
Shwareb

17 maj 2016, 10:32

Mitt intryck är att spärrar kommer med minst 1 termins fördröjning, d.v.s. saknade poäng från en termin är inte aktuella för spärrar förrän 2+ terminer senare (från 1 till 3, från 6 till 8 och så vidare).
Per2

17 maj 2016, 13:59

Generellt gäller att du ska klarat alla terminer innan förutom den omedelbart innan då krav på 15poäng är standard. För termin 2 gäller dock 11.5 poäng tagna från Termin 1 för att få börja termin 2. Alla dessa regler finns i respektive kursplan. För att fortsätta kurserna på termin 6 har dock andra regler beroende på kursernas upplägg. Termin 8 spärrar också senare, först inför termin 11 eller något sånt om jag minns rätt.
Ahlstein
Legitimerad Sjuksköterska
Läkarstudent KI, T6
Ahlstein
Läkarstudent