Cookies

Europeiska unionen och Sveriges riksdag kräver att alla hemsidor informerar läsare om cookies. Denna sajt använder cookies för Google Analytics, för att spara döljande av notiser och annonser och för andra funktioner. Ifall din webbläsare är inställd på att acceptera cookies tolkas det som samtycke.

[ dölj detta och visa notiser i menyn nedanför vid nya händelser ]

Forum

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

Studentlivet

Bostad, studentliv, möjligheter, kurser, praktik, tillgodoräknande, et cetera.

11 dec 2014, 22:30

Hej! Är antagen till KI nu till våren. Någon som vill dela med sig lite kring hur studentlivet är vid KI? Jag bor i Lund så jag misstänker att skillnaden är stor...
Undrar även hur introkollot är!
Alise

12 dec 2014, 16:29

Hej Alise!
Rent studentlivsmässigt går det inte att jämföra - Lund är en studentstad vilket Stockholm inte är (trots sina ca 80 000 studenter). Det Stockholm däremot har är däremot allt annat - det är huvudstaden trots allt :-) Under de första veckorna på KI ser Mottagningsutskottet till att det finns massor med aktiviteter för de nya studenterna; alltifrån sittningar till pubrundor och tävlingar. Detta rekommenderas varmt!

Angående kollot: KANONKUL! Definitivt inget du vill missa. De jag lärde känna under kollot är fortfarande bland de jag umgås mest med än idag (3 år senare) :-)
hakke13