Dator?

Bostad, studentliv, möjligheter, kurser, praktik, tillgodoräknande, et cetera.
Guest

Dator?

Inlägg av Guest »

Någon som vet om det är att föredra att ha en Mac eller PC på läkarprog? Måste köpa en nu precis och Skulle helst köra Mac men vet att vissa saker ibland funkar bättre på pc. Funderingen gäller främst KI men alla tankar är välkomna!
Anonym

Re: Dator?

Inlägg av Anonym »

Allt du behöver är en webbläsare och ett ordbehandlingsprogram, med andra ord spelar det absolut ingen roll vad för dator du har. Ett kollegieblock och en penna duger oftast annars.
Mittbena

Re: Dator?

Inlägg av Mittbena »

Nu läser jag visserligen inte på KI, så jag vet inte exakt vilken litteratur de rekommenderar. Men det kan vara värt att nämna att vissa eböcker inte funkar på ipads, om man nu gillar att använda sig av digitala böcker och plattor.
Guest

Re: Dator?

Inlägg av Guest »

Tack så mycket för tipsen! :glad:
Backworldsman
Inlägg: 76
Blev medlem: 26 jul 2013, 02:31

Re: Dator?

Inlägg av Backworldsman »

Lite av en relaterad fråga, men har någon en rekommendation på bra skrivare som skriver ut billigt och tillförlitligt, dvs. som man kan använda för att skriva ut föreläsningsmaterialet där det förekommer både grafik, detaljerade bilder och text?

Jag har hört att det förekommer ganska så detaljerade bilder på t.ex. histologiska preparat i samband med examinationer, så den får gärna skriva ut bildmaterial tillräckligt bra för att ge en rättvis bild av preparatet samtidigt som den ska vara relativt billig i drift och användas flitigt.

Stort tack för alla tänkbara tips!
elbarto

Re: Dator?

Inlägg av elbarto »

Backworldsman skrev:Lite av en relaterad fråga, men har någon en rekommendation på bra skrivare som skriver ut billigt och tillförlitligt, dvs. som man kan använda för att skriva ut föreläsningsmaterialet där det förekommer både grafik, detaljerade bilder och text?

Jag har hört att det förekommer ganska så detaljerade bilder på t.ex. histologiska preparat i samband med examinationer, så den får gärna skriva ut bildmaterial tillräckligt bra för att ge en rättvis bild av preparatet samtidigt som den ska vara relativt billig i drift och användas flitigt.

Stort tack för alla tänkbara tips!
Jag köpte nyss en skrivare i samma syfte. Kan rekommendera Samsungs CLP-365. Det är en laserskrivare som printar i färg. Rekommenderar starkt att du väljer en laserskrivare. Tonern räcker till MÅNGA fler utskrifter är bläckpatroner. Dessutom torkar de inte ut över tid. Dock får du inte samma glans som du får med bläckskrivare, som lämpar sig särskilt för fotoutskrifter. Jag vet inte hur laserskrivare står sig emot bläckskrivare när det gäller upplösning/detaljrikedom men jag är iaf nöjd med de anatomiska bilder jag skrivit ut.

http://www.elgiganten.se/product/datore ... re-clp-365
Skriv svar