Klinisk placering

Bostad, studentliv, möjligheter, kurser, praktik, tillgodoräknande, et cetera.
Silbernagl

Klinisk placering, Sthlm (KI)

Inlägg av Silbernagl »

Hej alla, jag pluggar på KI i Stockholm och har börjat fundera över vilket sjukhus jag ska "önska" inför de kliniska terminerna. Vad vet ni om de olika placeringarna? Vilka skillnader finns, bortsett från de geografiska? Hur stora är chanserna att man hamnar där man vill?

Bidra gärna med era egna, eller andras, erfarenheter och synpunkter!

/Förvirrad pre-klinare
Gäst

Re: Klinisk placering, Sthlm (KI)

Inlägg av Gäst »

Jag har hört sägas ryktesvägen att Huddinge har mer variation i sjukdomar, relaterat till en större andel invandrare.
Silbernagl

Re: Klinisk placering, Sthlm (KI)

Inlägg av Silbernagl »

Ok, grymt! Finns det ingen mer med erfarenheter att dela med sig utav? Jag har hört att stämningen på KS Huddinge ska vara ganska bra, särskilt med tanke på närheten till KI, Södertörn etc. Jag har även hört att det är svårt att hamna på SöS, pga hård konkurrens. Stämmer detta?

Hur är det med Danderyd/KS solna?
Gäst

Re: Klinisk placering, Sthlm (KI)

Inlägg av Gäst »

Silbernagl skrev:Hej alla, jag pluggar på KI i Stockholm och har börjat fundera över vilket sjukhus jag ska "önska" inför de kliniska terminerna. Vad vet ni om de olika placeringarna? Vilka skillnader finns, bortsett från de geografiska? Hur stora är chanserna att man hamnar där man vill?

Bidra gärna med era egna, eller andras, erfarenheter och synpunkter!

/Förvirrad pre-klinare
Vi som går T3 ska till att välja inom en veckas tid ungefär. Vad vet ni om KS Solna/DS? (väljer mellan dom som förstahandsval)
Erik

Klinisk placering

Inlägg av Erik »