Var sker själva studerandet på KI?

Bostad, studentliv, möjligheter, kurser, praktik, tillgodoräknande, et cetera.
Rob
Inlägg: 6
Blev medlem: 28 apr 2011, 15:11

Var sker själva studerandet på KI?

Inlägg av Rob »

Hej !

Om jag förstått det rätt så finns det två sk campus (Solna, Huddinge) där lektioner hålls. Kan man välja vilket utav dessa man vill läsa på? Eller är det så att en del lektioner hålls i Solna och en del hålls i Huddinge?

Mvh
Solen08
Inlägg: 77
Blev medlem: 15 jun 2008, 22:00

Re: Var sker själva studerandet på K I

Inlägg av Solen08 »

Rob skrev:Hej !

Om jag förstått det rätt så finns det två sk campus (Solna, Huddinge) där lektioner hålls. Kan man välja vilket utav dessa man vill läsa på? Eller är det så att en del lektioner hålls i Solna och en del hålls i Huddinge?

Mvh
Vissa utbildningar är stationerade på campus Solna medan de andra - i Huddinge.

Jag antar att du undrar ang. läkarprogrammet. Då är det mest på campus Solna (de första 4a terminerna som är preklin). Men man har några moment som är förlagda till campus Huddinge (ca 3 dagar på T1). Enstaka moment förlagda till olika sjukhus och vårdcentral (från Södertälje till Märsta) redan från T1 fast även här handlar det om 2-5 dagar/termin.
När de kliniska terminerna börjar hamnar man på något utav de större sjukhusen: Huddinge, SöS, Solna, Danderyd där det mesta av undervisningen bedrivs under senare delen av utbildningen.

Man får "välja" (få förtur) sjukhus och även påverka till en viss del vårdcentralsplaceringen om man har t.ex. barn eller andra särskilda skäl.
Rob
Inlägg: 6
Blev medlem: 28 apr 2011, 15:11

Re: Var sker själva studerandet på K I

Inlägg av Rob »

Ja jag glömde nämna att det var läkarprogrammet jag hade i åtanke, tackar för ett mycket bra svar! :glad:
Skriv svar