Till alla som studerar på KI

Bostad, studentliv, möjligheter, kurser, praktik, tillgodoräknande, et cetera.
Mrstudent
Inlägg: 2
Blev medlem: 21 aug 2011, 15:20

Till alla som studerar på KI

Inlägg av Mrstudent »

Hej

Jag ska börja studera på KI nu till ht11. Det jag tänkte fråga är om lunchen på skolan, får man gratis lunch? Isåfall hur mycket brukar ni som studerar betala för mat ungefärligen?
empezar
Inlägg: 666
Blev medlem: 20 apr 2008, 15:21

Re: Till alla som studerar på KI.

Inlägg av empezar »

Jag kan garantera att lunchen inte är gratis.
Fd läkarstudent (termin 7 Uppsala)
just nu

Re: Till alla som studerar på KI.

Inlägg av just nu »

Mrstudent skrev:Hej

Jag ska börja studera på KI nu till ht11. Det jag tänkte fråga är om lunchen på skolan, får man gratis lunch? Isåfall hur mycket brukar ni som studerar betala för mat ungefärligen?
Under kursen Upptakten får du mycket gratis fika (kaffe och bulle).
Lunchen är inte gratis. De flesta tar matlådor med sig. Det finns kyl och micro i matsalen.
Det finns även 2-3 matställen i närheten där lunchbuffé kostar ca 70 kr, takeaway (den asiatiska) ca 60 kr för medlemmar i kåren.
cortege
Inlägg: 43
Blev medlem: 04 apr 2011, 14:49

Re: Till alla som studerar på KI.

Inlägg av cortege »

Mrstudent skrev:Hej

Jag ska börja studera på KI nu till ht11. Det jag tänkte fråga är om lunchen på skolan, får man gratis lunch? Isåfall hur mycket brukar ni som studerar betala för mat ungefärligen?
Priserna som "just nu" skrev stämmer. Jag vill tillägga:

Nästan alla studenter har lunch samtidigt,
jag har sett arbetsplatser där mycket färre människor samsas om fler mikrovågsugnar,
maten i huvudrestaurangen (jöns jakob) är skit.

kort sagt; var beredd på att käka mycket hemgjorda mackor eller keso och frukt. förvänta dig inte att du kommer få en fridfull lunchtimme, lunchsituationen är nog det absolut sämsta med KI.
Livet går vidare.
Mrstudent
Inlägg: 2
Blev medlem: 21 aug 2011, 15:20

Re: Till alla som studerar på KI.

Inlägg av Mrstudent »

Tack för svaren.
MedStud
Inlägg: 32
Blev medlem: 14 jul 2011, 22:04

Re: Till alla som studerar på KI.

Inlägg av MedStud »

cortege skrev: Priserna som "just nu" skrev stämmer. Jag vill tillägga:

Nästan alla studenter har lunch samtidigt,
jag har sett arbetsplatser där mycket färre människor samsas om fler mikrovågsugnar,
maten i huvudrestaurangen (jöns jakob) är skit.

kort sagt; var beredd på att käka mycket hemgjorda mackor eller keso och frukt. förvänta dig inte att du kommer få en fridfull lunchtimme, lunchsituationen är nog det absolut sämsta med KI.
Men man får så lång lunch att det inte gör så mycket att man kanske får köa 20 minuter till mikrovågsugnen, för man hinner ändå. Så hemskt är det inte.
Skriv svar