Andel av kurslitteratur på engelska?

Bostad, studentliv, möjligheter, kurser, praktik, tillgodoräknande, et cetera.
just nu

Re: ANDEL AV KURSLITTERATUR PÅ ENGELSKA?

Inlägg av just nu »

MedStud skrev:Biochemistry. (Champe Harvey Ferrier skrev min, men nån har försvunnit från nya upplagan). Täcker all biokemi på T1 och lite till. I princip ett måste.
Histology a text and atlas. Ross. Histologi är inget stort ämne på tentorna, men den här boken går på ett väldigt bra sätt igenom cellbiologin och på senare kurser även immunologi. Den innehåller mycket mer än bara histologi, och även om man får väldigt fina handouts på de flesta föreläsningar får man ALDRIG handouts i histologi. De vill att man köper boken.
De här böckerna täcker tillsammans väldigt mycket av T1. Jag föreslår att du bara köper dem.

De som köpt Alberts (The Cell) använder den i varierande grad. De flesta orkar inte bära den annat än i undantagsfall och många använder den väl utförliga boken som fotpall. Cellbiologi är mer portabel, men innehåller inte mycket mer än histologiboken. Och kommer inte hjälpa dig särskilt mycket på framtida kurser heller, olikt histologiboken.

Embryologi kan man klara utan separat bok.
Fysiologibok behövs inte nu, men sen.
Anatomi behövs väl inte på ett bra tag, men den är väldigt trevlig att ha.
Jag skrev mitt svar innan jag såg ditt inlägg. Vad kul att våra uppfattningar överensstämmer :)
Skriv svar