kurslitteratur T1

Bostad, studentliv, möjligheter, kurser, praktik, tillgodoräknande, et cetera.
monkey_lover
Inlägg: 35
Blev medlem: 18 aug 2017, 21:52

kurslitteratur T1

Inlägg av monkey_lover »

Hej alla!
Tänkte fråga om det finns en lista från en kurslitteratur om någon T3 eller T2 har och skulle vilja dela med sig? Och förlitade ni er på fysiska böcker som litteratur för T1 eller sammanfattningar och gamla tentor?
All tips uppskatas
123

kurslitteratur T1

Inlägg av 123 »

Hej! Går T1 (eller K1 som man numera säger) på LiU nu :) Det finns en lista på rekommenderad kurslitteratur, men jag vet inte hur man bifogar dokument här haha! Ert första tema kommer vara PU, Professionell Utveckling i 2 veckor. Där behöver du inga böcker. Nästa tema är GEN, Generalist. Där är det mycket cellbiologi. Boken de flesta använder är Molecular Biology of the Cell ( https://www.adlibris.com/se/bok/molecul ... 0815344643 ). Den är ganska tung, och vill man ha ett lättare alternativ kan Essential cell biology funka. De flesta böcker finns också på pdf, som du kommer få tillgång till av vänliga äldrekursare när du börjar. Jag rekommenderar också att INTE använda sammanfattningar och gamla tentor. Alltid kurslitteratur, sen kan man givetvis snegla på det andra, men det bör inte vara utgångspunkten.

Välkommen!
monkey_lover
Inlägg: 35
Blev medlem: 18 aug 2017, 21:52

kurslitteratur T1

Inlägg av monkey_lover »

Hej Tack så mycket för ditt svar! Hahhah du jag det vet jag inte heller har svårt med det med. The cell funkar 5e upplagan? Intressant att du är så negativ till sammnfattningar och gamla tentor, hur kommer det sig om man får fråga?
Tack
Skriv svar