Aktiviteter i Linköping - utan alkohol?

Bostad, studentliv, möjligheter, kurser, praktik, tillgodoräknande, et cetera.
TherealGast

Aktiviteter i Linköping - utan alkohol?

Inlägg av TherealGast »

Hej,

Antagen till läkarprogrammet vid LIU och har en fråga. Jag vet att det förekommer mycket alkohol i studentstäder som Linköping och eftersom att jag inte kan dricka alkohol för diverse anledningar som jag inte vill gå in på undrar jag två saker:
1. Kommer man att hamna utanför och inte bli bjuden till fester, och liknande, eftersom att man inte dricker alkohol?
2. Vad finns det för andra aktiviteter i Linköping som inte innebär dricka alkohol och supa skallen av sig?

Jag har inget emot att umgås med berusade människor men vet inte vad de kommer tycka om att jag inte förtär alkohol bland dem, kanske ser mig som tråkig.
Xenops
Inlägg: 9
Blev medlem: 05 jan 2016, 16:37

Aktiviteter i Linköping

Inlägg av Xenops »

På universitet är det helt annorlunda mot för hur det var på gymnasiet, här är det nästan ingen som ser en som tråkig om man inte dricker alkohol. Det är ingenting du behöver oroa dig över. Nu dricker jag visserligen själv, så har väl egentligen inte jättemycket att säga om det, men jag har flertalet vänner som inte dricker av diverse olika anledningar - och de har sällan upplevt det som ett problem.

Gällande aktiviteter finns det massvis! Nackdelen är att man på medfak hamnar lite längre bort från de flesta som ligger på Valla, men det finns ändå många olika alternativ beroende på dina intressen. Sådant kommer också att informeras om under nollningen. :)
Skriv svar