Korridorsrum: Ryd Eller Flamman

Bostad, studentliv, möjligheter, kurser, praktik, tillgodoräknande, et cetera.
Virreluren

Korridorsrum: Ryd Eller Flamman

Inlägg av Virreluren »

Hej.
Jag tänkte kolla om vi har några erfarna läkarstudenter här som vet vilken korridor som är att föredra mellan dessa två.

Fördelarna med Ryd kontra Flamman skulle vara extremt kul att få reda på.

tack på förhand //Nybliven Nolla
linkanstudent

Korridorsrum: Ryd Eller Flamman

Inlägg av linkanstudent »

Hej!

Det beror nog på vad du är ute efter. Rent geografiskt är ju flamman lite närmare om man jämför med Ryd om du ska studera till läkare.

Flamman är relativt sunkigt, och det anordnas mycket fester på helgerna och det är även väldigt nära till en studentpub som ligger i området. Så är man ute efter god korridorsstämning och gillar att festa är det optimalt. Har själv många vänner som bott där och varit supernöjda, men det beror lite vad man är ute efter.

I Ryd finns det lite olika standarder, och det är svårt att säga hur fräscht det är, men rent generellt är det nog högra standard i rummen än i Ryd. Jag tror dock att det är vanligt att man inte bor i korridor i Ryd så länge, och därmed flyttar folk in och ut ganska ofta, vilket resulterar i att man kanske lär känna fler men inte får riktigt samma gemenskap i korridoren.

Sen beror det självklart på vilken korridor man hamnar i, och vem man är som person. Överlag är nog dock flamman ett mer attraktivt korridorsområde än Ryd, och jag har även fler nöjda vänner som bott där än i Ryd. Men som sagt, man får väga för- mot nackdelar.
Virreluren

Korridorsrum: Ryd Eller Flamman

Inlägg av Virreluren »

Tack så mycket för hjälpen, det som kommer att va den bestämmande faktorn är nog längden från Hälsouniversitet, Även om jag inte är världens festnisse så har jag inte allt för mycket emot det och gillar att både träffa nya människor och lära känna andra bättre. Kan dessutom sova genom de värsta av stormar, så bör vara okej på flamman i några månader medans jag letar vidare efter en etta eller korridor närmre.

Ännu en gång tack det hjälpte verkligen// Virreluren
Skriv svar