Bostad sökes

Bostad, studentliv, möjligheter, kurser, praktik, tillgodoräknande, et cetera.
Elin

Bostad sökes

Inlägg av Elin »

Hej!
Jag har blivit antagen till läkarprogrammet vid Uppsala universitet till höstterminen och söker därför efter en bostad någonstans i närheten av campus. Jag gjorde misstaget att inte ställa mig i bostadskö i tid så det känns osannolikt att få tag på något genom t.ex. studentstaden.se. Jag mottager tacksamt alla tips och råd om hur man bör gå tillväga för att hitta något till terminsstarten, det spelar ingen roll om det är korridor, inneboende, kollektiv eller lägenhet.
Tack på förhand! :glad:
Guest

Bostad sökes

Inlägg av Guest »

Rekommenderar heimstaden.com. De hyr ut lägenheter och korridorsrum i stadsdelen Flogsta. Det är såvitt jag vet enda hyresvärden i Uppsala som inte tillämpar kösystem utan det är först till kvarn som gäller. Jag, liksom flera av mina vänner, har fått boende via dem. I skrivande stund ligger 17 korridorsrum ute för intresseanmälan. Mitt intryck är att det är ganska enkelt att få tag på ett rum, jag fick ett av de första jag sökte. Visserligen var detta för en månad sedan, det är garanterat fler som söker nu när antagningsbeskeden har kommit. Men jag tror ändå att det är hyfsat lätt att få tag på ett rum. En kompis fick för ett par dagar sedan ett kontrakt efter någon veckas sökande.

Sedan så brukar det alltid gå att hitta något via http://www.blocket.se/bostad/uthyres. Det är dock till 99% andrahandskontrakt och även många gånger korttidskontrakt, så det är mer en tillfällig lösning.
Elin

Bostad sökes

Inlägg av Elin »

Heimstaden.com låter ju väldigt lovande så jag ska kika in där direkt! Tack så mycket för tipsen, det uppskattas otroligt mycket! :glad:
Skriv svar