Hur är studentlivet i Umeå?

Bostad, studentliv, möjligheter, kurser, praktik, tillgodoräknande, et cetera.
Cedric
Inlägg: 24
Blev medlem: 30 dec 2011, 18:53

Re: Lystring umeåstudenter/fd umeåstudenter

Inlägg av Cedric »

På en höft, från 22-23 dec tills 8-12 jan, beroende på kurs.
Räkna med att behöva plugga under lovet eftersom höstterminens tenta lurar i faggorna.
1886
Inlägg: 35
Blev medlem: 09 dec 2012, 20:02

Re: Lystring umeåstudenter/fd umeåstudenter

Inlägg av 1886 »

Tack, Cedric!
umestudent

Re: Lystring umeåstudenter/fd umeåstudenter

Inlägg av umestudent »

Tjo!

Pluggar läkare i Umeå och har vart här ett par år, är söderifrån och var lite smådeppig innan jag flyttade upp för att jag inte trodde att det skulle vara nåt studentliv (hade då helst pluggat i Lund eller Uppsala), men jag trivs toppen! Allt blir vad man gör det till, och vill man ha mycket fest/studentliv så finns det så räcker! Finns 5 st uteställen på campus och flera i stan och kommer alltid finnas folk som är som du :) Jag skulle iaf aldrig flytta nu, trivs som den berömda fisken :)
1886
Inlägg: 35
Blev medlem: 09 dec 2012, 20:02

Re: Lystring umeåstudenter/fd umeåstudenter

Inlägg av 1886 »

umestudent skrev:Tjo!

Pluggar läkare i Umeå och har vart här ett par år, är söderifrån och var lite smådeppig innan jag flyttade upp för att jag inte trodde att det skulle vara nåt studentliv (hade då helst pluggat i Lund eller Uppsala), men jag trivs toppen! Allt blir vad man gör det till, och vill man ha mycket fest/studentliv så finns det så räcker! Finns 5 st uteställen på campus och flera i stan och kommer alltid finnas folk som är som du :) Jag skulle iaf aldrig flytta nu, trivs som den berömda fisken :)
Härligt att höra! Alla man känner som har någon anknytning till Umeå verkar tycka som du. Tyckte det verkade vara en bra stämning i Umeå generellt. Klart det finns ett bra studentliv, men man vill ju gärna kolla läget lite med er som läser där ändå. Ha det gött :tummarupp:
Skriv svar