Att bo i Örebro

Bostad, studentliv, möjligheter, kurser, praktik, tillgodoräknande, et cetera.
nissepelle
Inlägg: 19
Blev medlem: 06 aug 2013, 14:11

Att bo i Örebro

Inlägg av nissepelle »

Hej! Jag hoppas bli reservantagen i Örebro nu i dagarna. Har varit jättepositiv till detta fram till alldeles nyligen, då jag fått höra väldigt negativa saker om Örebro som stad. Att det ska vara en ganska nedgången stad med utbredd kriminalitet, stora segregationsproblem etc. Jag blir nu lite orolig över hur det kommer vara att bo där, ifall ryktena talar någorlunda sanning. Farsan, som har släkt där, ansåg också när jag frågade att det är en "skitstad", och universitetet är i klass med typ södertörns högskola och andra plojuniversitet.

Mest är jag orolig för min motorcykel, som troligtvis kommer få stå parkerad utanför bostaden på gården. Känns inte jättetryggt ifall det stryker omkring ljusskygga människor i kvarteren.
forczen

Re: Att bo i Örebro

Inlägg av forczen »

Hahaha jag vet inte riktigt vad man ska svara :P alla tycker vi olika!
Segregation är inget jag har märkt men vem vet det kanske finns?
Universitetet har inte jag något att klaga på :P tidigare läst till apotekare på Göteborgs universitet i två år och märker ingen direkt skillnad.
3 personer så vitt jag vet i min klass har motorcykel men dessa har ej blivit stulna. Men det är som med allt bara en tidsfråga. Rekommenderar iofs alla som har något värdefullt utomhus att låsa det eller ställa in det oavsett stad.

Om du känner att Örebro inte är något för dig så borde du byta till någon annan ort :) man ska spendera 5,5 år i staden så det är en fördel om man gillar den :)
Skriv svar