Vanligt med studieuppehåll?

Bostad, studentliv, möjligheter, kurser, praktik, tillgodoräknande, et cetera.
MNA

Vanligt med studieuppehåll?

Inlägg av MNA »

Hej!

Jag har blivit antagen Vt18 men kommer försöka skaffa barn snart. Jag vill egentligen inte börja läsa nu men har blivit avrådd att tacka nej pga att jag söker in i hp-kvoten och det finns risker att det blir svårare att ta sig in den vägen. Mitt andra alternatov är att tacka ja, läsa en termin och sen ta studieuppehåll..

Men saken är att jag känner mig så orolig för det! Finns det npgon här som går i Lund och som kan lugna mig? Är det vanligt att man tar studieuppehåll så tidigt? Känner mig så rädd för att börja T2 i en ny klass där alla precis har grupperat sig. Är också orolig inför T1. Tror ni man glömmer mycket av T1 om man går hemma med varn i 2-3 terminer? Blir det ft att gå på T2 om inte exakt allt sitter som berget?

Har fött barn innan och jag vet av erfsrenhet att det gör mig lite korkad..på riktigt! Tar ett tag efter förlossningen innan jag är mig själv igen....

Detta är så jobbigt. Jag oroar ihjäl mig över det här och jag måste ha svarat på antagningskrsvet inom 9 dagar. Vad säger ni? Vågsr jag gå t1 och sen ta studieuppehåll?
Gäst

Vanligt med studieuppehåll?

Inlägg av Gäst »

Det är nog inte vanligt att ta uppehåll efter T1 men jag vet ett par stycken som gjort det. Att börja T2 efter lite uppehåll är inga större problem, varken socialt eller kunskapsmässigt. Nu vet jag inte vad du har på HP men jag skulle nog också rekommendera att börja nu och sen ta uppehåll.
Skriv svar