Är ni nöjda?

Bostad, studentliv, möjligheter, kurser, praktik, tillgodoräknande, et cetera.
Feliciaa

Är ni nöjda?

Inlägg av Feliciaa »

Hej allihopa!

Som ni kanske förstår av att ha läst rubriken är detta en fråga till alla er som läser till läkare i Lund. Jag har sökt till Lund som förstahands val nu till hösten och tror att jag kommer in, så därför undrar jag lite om utbildningen i Lund. Hur uppfattar ni läkarprogrammet vid Lunds universitet? Är ni nöjda med er val? Vad är det som är bra och vad är det som är mindre bra? Skulle ni påstå att Lund är bättre/sämre än några andra lärosäten och i så fall varför.

Hade varit jättetacksam om ni hade velat svara på dessa frågor. :)
MrOnBicycle

Re: Är ni nöjda?

Inlägg av MrOnBicycle »

Går T1 i Lund just nu, och kan väl säga att jag är väldigt nöjd. För att svara lite mer direkt på dina frågor:

Jag uppfattar läkarutbildningen på Lunds universitet som väldigt seriös. Fakulteten är väldigt mån om att vi läkarstudenter ska ha det bra. Äldrekursarna var väldigt hjälpsamma, och man blir alltid trevligt bemött. Det känns verkligen som att man läser en välgenomtänkt utbildning, där det ställs krav på en själv, men även på de som lär ut.

Jag är väldigt nöjd med mitt val. Både för att det är nära till Malmö (Malmöbo) och för att utbildningen lever upp till mina förväntningar.

Bra/dåligt: PBL är både bra och dåligt. Det är ett bra och givande koncept, men också ett ömtåligt sådant. Hur givande och roligt PBL är, beror egentligen nästan helt på din grupp och din tutor. Kunskapen kommer du nog inhämta oavsett, men det blir fruktansvärt tråkigt om gruppen eller individer i gruppen inte sammarbetar.

Annars kan jag inte komma på något negativt jag har stött på. :)
Skriv svar