Jobba bredvid studier på GU?

Bostad, studentliv, möjligheter, kurser, praktik, tillgodoräknande, et cetera.
Gast

Jobba bredvid studier på GU?

Inlägg av Gast »

Hej!
Är det någon läkarstudent på GU som kan berätta lite om eventuella möjligheter att jobba extra (ca 30 h i månaden) bredvid studierna. När under utbildningen passar det bäst, preklin, under klin.plac?


Mvh
Blivande student
Anonym

Jobba bredvid studier på GU

Inlägg av Anonym »

Svårt att svara på, det beror på hur de 30 timmarna du ska jobba är uppdelade. Kan du välja fritt när du jobbar funkar 30h/månaden alla terminer om man orkar med och har disciplin nog att plugga ledig tid, är det dagtid passar preklin bättre som brukar ha betydligt luftigare schema men mer självstudier än klin. Klin-trminerna kan ibland innebära placering på annan ort vissa veckor, och då blir extrajobb såklart svårare.
Gast

Jobba bredvid studier på GU

Inlägg av Gast »

Tack för ditt svar! Gäller att hitta disciplinen då ;)

Om du orkar utveckla vad "luftigt schema under preklin" innebär så vore det toppen, olika många föreläsningar varje dag?
Anonym

Jobba bredvid studier på GU

Inlägg av Anonym »

https://gul.gu.se/public/courseId/38181 ... m=15027858

Under de olika terminerna på sidan jag länkar till kan du ofta hitta scheman för de olika kurserna villet kanske kan ge en liten uppfattning om hur det ser ut. Men som jag minns det så var det ganska mycket halvdagar och några dagar helt utan föreläsningar under preklin, det jag menar med luftigt.
Skriv svar