Cookies

Europeiska unionen och Sveriges riksdag kräver att alla hemsidor informerar läsare om cookies. Denna sajt använder cookies för Google Analytics, för att spara döljande av notiser och annonser och för andra funktioner. Ifall din webbläsare är inställd på att acceptera cookies tolkas det som samtycke.

[ dölj detta och visa notiser i menyn nedanför vid nya händelser ]

Forum

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

Språkval

Repetition av gymnasiets naturvetenskap, inhämtande av andra nyttiga kunskaper, et cetera.

28 sep 2012, 19:42

Kim skrev:Min dotters dröm att bli en läkare, har inte bestämt sig av i vilket område. Hon vill studera på utlandet också. Vi diskuterade om att välja 3-årigt språkval på högstadiet, franska eller spanska. Förstås vill jag för hennes bästa. Blir det svårare på efterhand om man tar Spanska eller tvärtom? Bli glad att få höra av era erfarenheter. God fortsättning.

Ser att jag missat att påpeka att i Frankrike är de otroligt hårda och gallrar ut ruggigt många efter första året. Det finns alltså väldigt få platser för studenterna till andra året. Många får söka sig till andra länder eller läsa annat om de inte får tillräckligt höga betyg. Frankrike är Frankrike. Spanien är humanare.
Nyberg89
Blivande läkarstudent