Skriftliga och muntliga prov på engelska?

Requirements, application, admission, et cetera.
bluejay43
Inlägg: 28
Blev medlem: 14 aug 2013, 14:55

Skriftliga och muntliga prov på engelska?

Inlägg av bluejay43 »

Hej!

Jag undrar om någon vet om man kan ha skriftliga och muntliga prov på engelska? Jag har varit i Sverige i elva månader nu (kommer från USA) och jag försöker att lära mig svenska så fort som möjligt men jag kommer att ha några brister, särskilt när det rör sig om vetenskap och medicin. Jag oroar mig för att inte förstå prov eller kunna uttrycka mig.

Har någon något råd?

Tack!
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Skriftliga och muntliga prov

Inlägg av Nils »

Andra skandinaviska/nordiska språk, åtminstone norska och danska, ska vara möjliga att ha som examinationsspråk, och det finns möjlighet för specialregler för dyslektiker, men jag känner inte till någonting motsvarande om engelska.

Ifall ingen annan här vet så kan du alltid fråga läkarprogrammens studievägledare.
Backworldsman
Inlägg: 76
Blev medlem: 26 jul 2013, 02:31

Re: Skriftliga och muntliga prov

Inlägg av Backworldsman »

På KI är det på flera program accepterat att använda engelska begrepp om man inte kan dem svenska begreppen. På vissa program där andelen utbytesstudenter är högt så finns även tentorna i både engelska och svenska versioner. Hur det specifikt ser ut på läkarprogrammet vet jag dock inte, men eftersom KI uppmuntrar ett internationellt utbyte så skulle jag tro att detta går att ordna i många fall.
Skriv svar